КАТЕГОРИЯ:


Астрономия- (809) Биология- (7483) Биотехнологии- (1457) Военное дело- (14632) Высокие технологии- (1363) География- (913) Геология- (1438) Государство- (451) Демография- (1065) Дом- (47672) Журналистика и СМИ- (912) Изобретательство- (14524) Иностранные языки- (4268) Информатика- (17799) Искусство- (1338) История- (13644) Компьютеры- (11121) Косметика- (55) Кулинария- (373) Культура- (8427) Лингвистика- (374) Литература- (1642) Маркетинг- (23702) Математика- (16968) Машиностроение- (1700) Медицина- (12668) Менеджмент- (24684) Механика- (15423) Науковедение- (506) Образование- (11852) Охрана труда- (3308) Педагогика- (5571) Полиграфия- (1312) Политика- (7869) Право- (5454) Приборостроение- (1369) Программирование- (2801) Производство- (97182) Промышленность- (8706) Психология- (18388) Религия- (3217) Связь- (10668) Сельское хозяйство- (299) Социология- (6455) Спорт- (42831) Строительство- (4793) Торговля- (5050) Транспорт- (2929) Туризм- (1568) Физика- (3942) Философия- (17015) Финансы- (26596) Химия- (22929) Экология- (12095) Экономика- (9961) Электроника- (8441) Электротехника- (4623) Энергетика- (12629) Юриспруденция- (1492) Ядерная техника- (1748) Arhitektura- (3434) Astronomiya- (809) Biologiya- (7483) Biotehnologii- (1457) Военни бизнесмен (14632) Висока technologies- (1363) Geografiya- (913) Geologiya- (1438) на държавата (451) Demografiya- ( 1065) Къща- (47672) журналистика и смирен (912) Izobretatelstvo- (14524) външен >(4268) Informatika- (17799) Iskusstvo- (1338) историята е (13644) Компютри- (11,121) Kosmetika- (55) Kulinariya- (373) културата е (8427) Lingvistika- (374) Literatura- (1642) маркетинг-(23702) математиците на (16968) Механична инженерно (1700) медицина-(12668) Management- (24684) Mehanika- (15423) Naukovedenie- (506) образователна (11852) truda- сигурност (3308) Pedagogika- (5571) Poligrafiya- (1312) Politika- (7869) Лево- (5454) Priborostroenie- (1369) Programmirovanie- (2801) производствено (97 182 ) индустрия- (8706) Psihologiya- (18388) Religiya- (3217) Svyaz (10668) Agriculture- (299) Sotsiologiya- (6455) на (42831) спортист строително (4793) Torgovlya- (5050) транспорт ( 2929) Turizm- (1568) физик (3942) Filosofiya- (17015) Finansy- (26596) химия (22929) Ekologiya- (12095) Ekonomika- (9961) Electronics- (8441) Elektrotehnika- (4623) Мощност инженерно ( 12629) Yurisprudentsiya- (1492) ядрена technics- (1748)

Тема 4. Etap rozvitku tehnologіchnogo pіdhodu




- Evolyutsіya ponyattya "pedagogіchna tehnologіya"

- История formuvannya tehnologіchnogo pіdhodu в osvіtі

- Іstorichnі Etap rozvitku pedagogіchnoї tehnologії

литература

1. Bespal'ko VP Условията на образователните технологии. - M: Education, 1989..

2. Ilevich GP Технологичен подход за обучение: традиция и иновация. // Педагогически алманах. Брой 1/2001.

3. Nіsіmchuk AS, Padalka OS, OT Shpak Suchasnі pedagogіchnі tehnologії: posіbnik на преподаване. - К:. Vidavnichy център "Prosvita", 2000 г. - 368 стр.

4. Padalka OS, AS Nіsіmchuk Дидактически-tehnologіchna pіdgotovka magіstrіv: приложни аспекти. - Луцк: Vidavnitstvo "Volins'ka oblasne Drukarnya" 2004.

5. Pєhota OM Osvіtnі tehnologії: Технология-методичен posіbnik The. K:. ASA 2002.

6. Прокопенко І.F., Єvdokimov V.І. Pedagogіchna tehnologіya: Posіbnik. - H: База, 1995..

7. Selevko GK Съвременната образователна технология. Учебник. - M: Education, 1998..

Termіn "tehnologіya" іstorichno превръща poshiryuvatis в резултат materіalnі продукти клон Promyslova virobnitstva де Je. Ostannіm час tsogo zmіst ponyattya еднозначно poshirivsya. Край на стомана ponyattya іnformatsіynih tehnologіy и tehnologії takozh, Scho spryamovanі на dosyagnennya задачи пред представителства широка маса от населението да Pevnyi ob'єktіv (PR - tehnologії). На pedagogіtsі, як около nautsі navchannya, vihovannya ия rozvitok osobistostі TER poznachivsya vpliv tehnologіchnogo pіdhodu. Ponyattya "pedagogіchna tehnologіya" ostannіm час dedalі bіlshe poshiryuєtsya в nautsі ия osvіtі. Yogo varіanti - "pedagogіchna tehnologіya", "tehnologіya navchannya", "osvіtnі tehnologії", "tehnologії в navchannі", "tehnologії в osvіtі" - широко vzhivayutsya в психо-pedagogіchnіy lіteraturі ия труд Ponad 300 formulyuvan. Такива депозити Брой viznachen ОД rіznih tlumachen avtorіv структуриране ия Компоненти Connection osvіtnogo процеси. Analіz evolyutsії ponyattya "pedagogіchna tehnologіya" daє mozhlivіst prognozuvati tehnologіchnі tendentsії в osvіtі.

В Russie termіn "pedagogіchna tehnologіya" Vpershe vzhivaєtsya 20-Ti XX Rocky stolіttya в PRACE ите pedologії, zasnovanih на Praca іz refleksologії (И. Павлов, В. Бехтерев, S. Shatsky). Vodnoraz poslugovuvalisya ия termіnom "pedagogіchna tehnіka", Scho в Tlumach Pedagogіchnіy Енциклопедия на 30-ти rokіv.

Pedagogіchna tehnіka viznachaєtsya як sukupnіst priyomіv аз zasobіv, spryamovanih на chіtku ия efektivnosti Профил на фирма Учението вземе. Защ slіd zaznachiti Scho ponyattya "pedagogіchna tehnіka" stosuєtsya комплекс vmіn аз priyomіv учител koristuvatisya svoїm psihofіzіologіchnim aparata за dosyagnennya максимална pedagogіchnogo vplivu на osobistіst vihovantsya. Tsey termіn rozkrivaє един Zi складове pedagogіchnoї maysternostі vchitelya.



Inshyj Naukova termіn - "tehnologіya vihovannya" (як аз "pedagogіchna tehnіka") в областта на науката pedagogіchnu vvіv AS Макаренко, Ale ТСЕ ponyattya не Nabeul широк vzhitku. Vodnochase naukovtsі rіznih kraїn viznayut nakopicheny AS Макаренко dosvіd perevihovannya ия uprovadzhuyut okremі Elements Yogo техники. Tsіlkom mozhlivo Scho ите vіdrodzhennyam tsієї техники ия широк uprovadzhennyam в vihovnі ипотека за yakih Bulo її мишена, ponyattya мелница "tehnologіya vihovannya" е широко vіdomim pedagogіchnim termіnom.

Priblizno в същия час (от средата на 20-те стр. XX stolіttya) S. American Pressі ЦКБ rozrobleny mehanіchny pristrіy за perevіrki vikonannya Проверка zavdan. Целева kіlka като pristroїv, S. Pressі pobachiv те descho bіlshe, nіzh zvichaynі машини за avtomatizovanogo opituvannya. Vіn otsіniv їh як vnesok в tehnіchnu revolyutsіyu "Osvita nalezhit до голяма Galuzo іndustrії, и да Got zaprovadzhuvati методическа masovogo virobnitstva В osvіtі tsіlkom mozhliva собствена tehnologіchna revolyutsіya Mozhlivo, Scho по същия Taqiy sposіb mozhna dosyagti efektivnoї zagalnoї osvіti ..."

Tehnologіchnu revolyutsіyu в osvіtі zapochatkuvalo vprovadzhennya Perche audіovіzualnogo navchannya програми в САЩ през 30-Rokach. Цзе стана poshtovhom да diskusії Scho trivaє doteper, за същността, предмет kontseptsії, dzherela rozvitku novoї науката Браншовата pedagogіchnoї че novoї distsiplіni - pedagogіchnoї tehnologії. В tsentrі diskusії ponyatіyny aparata числен Vidanov іz проблеми pedagogіchnoї tehnologії. Pedagogіchnu tehnologіyu в svіtovomu osvіtnomu prostorі doslіdzhuyut rozgaluzhenі lokalnі център, natsіonalnі ия mіzhnarodnі център, asotsіatsії ия іnstituti де zdіysnyuєtsya pіdgotovka profesіyny pedagogіv-tehnologіv.

Shcho stosuєtsya rozvitku tsієї науката, umovno doslіdniki (VP Bespal'ko, MV Klarіn, AS Nіsіmchuk, OM Pєhota) viokremlyuyut kіlka главно іstorichnih etapіv.

Purshia perіod (1940 - 1950 стр.). За Демба характеристика vprovadzhennya на практика училище rіznomanіtnih tehnіchnih zasobіv nadannya Informácie - записи, които vіdtvorennya звучат proektsії Изображенията, Scho ob'єdnuyutsya ponyattyam "audіovіzualnі zasobi". Ходжа tehnіchnі zasobi Scho priyshli togochasnu училище в Мали svoїm Perche priznachennyam pobutove vikoristannya (progravachі, проектори, televіzori toscho) їh zastosuvannya в protsesі navchannya Bulo nezvichnim, novim yavischem Scho дават vіdchutnі pozitivnі резултати. Цзе стана за pіdstavoyu tlumachennya termіna "tehnologіya в navchannі" як dosyagnennya іnzhenernoї възглавници в protsesі на преподаване.

Други perіod (1950 - 1960 стр.). Tsey Etap rozvitku pedagogіchnoї tehnologії tіsno pov'yazany stvorennyam аз Zi poshirennyam navchannya софтуер. Іdeya софтуер navchannya стана pіdstavoyu за stvorennya novih tehnіchnih zasobіv Scho zabezpechuvali її realіzatsіyu. Bulo насочите audіovіzualnі zasobi Scho spetsіalno priznachalisya за navchalnoї метилен: zasobi zvorotnogo zv'yazku, elektronnі клас, navchalnі машина, lіngafonnі kabіneti, треньори toscho.

Otzhe имат Tsey perіod на vіdmіnu ОД termіna "tehnologіya navchannya" totozhnogo ponyattyu "tehnіchnі zasobi navchannya" PID "tehnologієyu osvіti" стана rozumіti Naukova списък (sukupnіst zasobіv metodіv и) pedagogіchnogo процеси, slіduvannya chomu daє zaplanovany резултат. Yakіsno zmіnilos I представителства да tehnіchnih zasobіv navchannya: vіdteper не вониш Сомалия provіdnoї rolі в rozvitku pedagogіchnih tehnologіy и zdіysnyuvali tehnіchne zabezpechennya novih pedagogіchnih іdey, kontseptsіy, pіdhodіv.

От кочан 60 rokіv termіn "pedagogіchna tehnologіya" drukuvavsya на storіnkah zakordonnoї Pres в заглавията bagatoh pedagogіchnih zhurnalіv. В списание US ТСЕ "Pedagogіchna tehnologіya" в Velikіy Britanії, Yaponії, Іtalії - "Pedagogіchna tehnologіya navchannya този софтуер." 1967 рок в Anglії насочите Natsіonalnu Рада и pedagogіchnoї tehnologії, САЩ - pedagogіchnoї tehnologії институт. Todі viniklo zagalne spryamuvannya да "tehnologіchne" rozumіnnya povnіstyu Process софтуер Учение. Otzhe programovany pіdhіd peredbachav Gone uporyadkovanogo определен дидактизма materіalіv Scho Bulo zvichayno zanadto sproschenim rozumіnnyam navchannya софтуер. На protistavlennya Йому Bulo zaproponovano "tehnologіchne" rozumіnnya povnіstyu rozroblenoї прог navchannya, yakoyu peredbachalosya:

- Изявление Povny определен tsіley Учението;

- Dobіr kriterіїv їh otsіnyuvannya;

- Chіtke viznachennya navchannya умове.

Заедно tsі skladovі utvoryuvali ponyattya "povnіstyu учението vіdtvoryuvanogo определени."

За трета perіodu (1970 -. 1980 п.п.) vlastivі три osoblivostі. Според Pershe, vіdbuvaєtsya rozshirennya БАЗИ pedagogіchnoї tehnologії. Krіm audіovіzualnoї osvіti navchannya че софтуер, фондацията pedagogіchnoї tehnologії nadbuduvali компютърни науки, teorіya telekomunіkatsіy, Система аз analіz pedagogіchnі Science (psihologіya navchannya, teorіya kerіvnitstva pіznavalnoyu dіyalnіstyu, organіzatsіya учебния процес, Naukova organіzatsіya pedagogіchnoї pratsі). Алтернативно, zmіnyuєtsya методично основа pedagogіchnoї tehnologії, zdіysnyuєtsya perehіd ОД вербална да audіovіzualnogo navchannya. В tretє, pochinaє активно zdіysnyuvatis pіdgotovka profesіonalnih pedagogіv-tehnologіv.

Vіdtodі staє Masov Key инфраструктура novіtnіh audіovіzualnih zasobіv такъв як vіdeomagnіtofon, револвиращ kadroproektor, polіekran, E-дъски, рейк схеми система krіplennya Scratchpad дъски, за да напише филцов върха на химикал, sinhronіzatori звук ия Изображенията. Samu учебния процес tehnologіyu pochinayut rozroblyati на osnovі pіdhodu система. За doslіdnikіv pedagogіchna tehnologіya - TSE vivchennya, rozrobka ия zaprovadzhennya printsipіv optimіzatsії учебния процес на osnovі novіtnіh dosyagnen науката tehnіki минути.

В samіy pedagogіchnіy tehnologії sformuvalas nastanova: virіshuvati didaktichnі проблеми в ruslі kerіvnitstva учебния процес іz chіtko tsіlyami задачи. Dosyagnennya позира tsіley Got chіtke описание че viznachennya. Нове rozumіnnya pedagogіchnoї tehnologії vzhe спря Бути само zastosuvannyam tehnіchnih zasobіv navchannya, и следователно процеси "viznachennya printsipіv I rozrobka priyomіv optimіzatsії osvіtnogo процеси zavdyaki analіzu faktіv Scho pіdvischuyut efektivnіst osvіtnogo процеси, Шляков konstruyuvannya ия zaprovadzhennya priyomіv I materіalіv и takozh otsіnyuvannyam metodіv Scho zaprovadzhuyutsya "(1978).

На 80 Rokach rozpochavsya Chetvertyy Etap в evolyutsії ponyattya "pedagogіchna tehnologіya". Yogo harakternі Рис - stvorennya Komp'yuterniy laboratorіy аз klasіv дисплей; zvіlnennya kіlkostі че pedagogіchnih на качеството на софтуера zasobіv.

Vazhlivі Дати в evolyutsії ponyattya pedagogіchnoї tehnologії:

1946 стр. - Zaprovadzhennya план audіovіzualnoї osvіti в unіversitetі състояние US Іndіana (автор - LK Ларсън);

1954 стр. - Visunennya іdeї софтуер navchannya (автор - F. Skіnner).

1961 стр. - Vіdkrittya vіddіlennya tehnologії navchannya в unіversitetі Pіvdennoї Kalіfornії (kerіvnik - Fіnn DD);

1968 стр. - Rozrobka ия uprovadzhennya MTIE programuvannya LOGO в shkolі (Massachusetsky tehnologіchny іnstitut САЩ kerіvnik - S. Papert);

1976 стр. - Stvorennya Perche лична komp'yutera "Apple" (автор - С. Джобс, S. Uoznik);

1981 стр. - Най-Технология zastosuvannya ите metoyu spetsіalnih софтуер zasobіv дисплей klasіv;

1990, стр. - Uprovadzhennya іnteraktivnih tehnologіy в osvіtі.

История rozvitku че formuvannya в Suchasnyj rozumіnnі ponyattya "pedagogіchna tehnologіya" в svіtovomu osvіtnomu prostorі nevіd'єmno pov'yazana Zi zdіysnennyam tehnologіchnogo pіdhodu в osvіtі. Usvіdomlennya neobhіdnostі tehnologіzatsії процеси navchannya viniklo vodnoraz іz usvіdomlennyam на Scho, іz едната страна, kіntsevy резултати (знания, umіnnya, navichki) могат да бъдат sformuvati rіznimi Шляков и, іz іnshogo - ОД VIBOR pevnoї техники депозити shvidkіst аз yakіst kіntsevogo резултат. В действителност Tsey naukovtsі zvertali uwagi schorazu, ако vinikala нова форма organіzatsії navchannya чи novіtnya efektivnosti avtorska техника. Umovno zdіysnennya tehnologіchnogo pіdhodu podіlyaєtsya на kіlka etapіv, Кожен іz yakih harakterizuєtsya Pevnyi иновации в системите osvіti ия в zv'yazku іz CIM pedagogіchnimi Виж, perekonannyami, ochіkuvanimi tendentsіyami Scho vinikali naybіlsh chіtko tsі perіodi prostezhuyutsya на prikladі etapіv zatsіkavlenostі pedagogіchnimi tehnologіyami в sistemі САЩ osvіti ,

За Persha Etap zdіysnennya tehnologіchnogo pіdhodu в osvіtі Scho pripadaє 20-60-Ti XX Rocky stolіttya, vlastivim Je tendentsіya да pіdvischennya rіvnya на Quality vikladannya. Същото Йому плесна perevazhnogo стойности Середа mozhlivih shlyahіv polіpshennya efektivnostі navchannya. Практичност zdіysnennya като pіdhodu vіdbuvalosya Шляков pіdnesennya іnformatsіynogo rіvnya navchannya за poslugovuvannya zasobami masovoї komunіkatsії. Zrozumіlo Scho tsomu Etap zdіysnennya tehnologіchnogo pіdhodu vlastiva tendentsіya іntegratsії до процеси navchannya tehnіchnih zasobіv Scho logіchnim водят малки процеси pokraschannya rezultatіv navchannya.

Други Etap (60-70-Ti XX Rocky stolіttya) harakterizuєtsya измести акцента върху процесите navchannya Scho Bulo pov'yazano ите rozvitkom kontseptsії navchannya софтуер. В браздите на софтуер navchannya visuvalasya chіtko obґruntovana vimoga Суворов vrahuvannya vіkovih че іndivіdualnih Особено uchnіv. Zvernennya uwagi на takі vіdmіnnostі доведе до usvіdomlennya факт Scho процеси navchannya viznachaє техника navchannya даже аз kriterієm на успеха в tsіlomu. Logіchnim резултат tsієї tendentsії беше pogliblennya іndivіdualіzatsії че personіfіkatsії учебния процес в sistemі osvіti САЩ Scho takozh аз в sposterіgalos іnshih kraїnah. Як zasіb іndivіdualіzatsії navchannya Programa Учението е разгледана podіlena на portsії да yakih Bulo начин іnstruktsії, dіbrano дидактизма materіal, audіovіzualnі че INSHI zasobi navchannya. Tsі portsії dіstali заглавия "modulіv", "odinits navchannya", "The paketіv Технология". Друг Etap, vlastiva іdeya teoretichnoї rozrobki че praktichnoї realіzatsії ratsіonalno organіzovanogo osobistіsno orієntovanogo navchannya процеси. Pedagogіchnim Naukova знания vіdvodilasya provіdna, viznachalna роля и tehnіchnomu zabezpechennyu процеси navchannya - друго място. За такива умове tehnologіchny pіdhіd otrimav blizke да Suchasnyj tlumachennya viznachennya. В Yogo osnovі naukovtsі vbachali neobhіdnіst pobudovi алгоритъм poslіdovnih Закона разумно, Scho zabezpechuvali б ochіkuvany резултат - posilennya efektivnostі navchannya процеси.

Tretіy Etap, Suchasnyj, harakterizuєtsya rozshirennyam сферична pedagogіchnoї tehnologії. Vid zdіysnennya funktsії obslugovuvannya процеси navchannya pedagogіchnі tehnologії на Suchasnyj etapі pereyshli да іnshih vazhlivih funktsіy и същ: planuvannya, organіzatsії процеси navchannya, rozrobka metodіv аз Учението zasobіv Scho даде mozhlivіst realіzuvati genetichno zakladenu Programa rozvitku osobistostі.

Trivaly час (при дермална и etapіv Names) іsnuvala изискват най viznachennі rolі tehnіchnih zasobіv в navchannі, oskіlki в бразди pedagogіchnoї tehnologії neodmіnno zastosovuyutsya tehnіchnі zasobi, аз се обозначи poyasnyuєtsya posilen uwagi към тях. Slіd zaznachiti Scho doslіdzhennya mozhlivostey zastosuvannya tehnіchnih zasobіv navchannya в іstorії zdіysnennya tehnologіchnogo pіdhodu naybіlsh іntensivno Сидер в perіodi vprovadzhennya в процесите navchannya Pevnyi tehnologіchnih иновации. Todі naukovtsі skhilnіst pereotsіnyuvannya стойности tehnіchnih zasobіv navchannya, rozglyadayuchi їh sistemoutvoryuvalnimi фактори Scho virіshalne стойности се трудят за efektivnosti funktsіonuvannya navchannya процеси. Іz іstorієyu Je takozh задника, ако virіshalnimi PID час stvorennya pedagogіchnoї tehnologії Буле pevnі avtorskі kontseptsії, teoretichnі іdeї и tehnіchnі zasobi rozroblyalis на следната Etap як neobhіdne dopovnennya. Як резултат, изглежда schodo rolі tehnіchnih zasobіv в organіzatsії обработва navchannya zmіnyuvalis драстично.

Zavdannya ия zapitannya за самоконтрол

1. Nazvіt harakternі Намерете ни основна іstorichnih etapіv rozvitku pedagogіchnoї tehnologії як okremoї науката.

2. Viznachte роля tehnіchnih zasobіv navchannya в rozvitku pedagogіchnoї tehnologії върху кожата е основен її іstorichnih etapіv.

3. Chime, іz vashogo Вижте, можете poyasniti іsnuvannya rіznih pіdhodіv да rozrobki pedagogіchnoї tehnologії?

4. Nazvіt provіdnі chinniki Scho obumovlyuyut neobhіdnіst rozvitku osvіtnіh tehnologіy.

5. chomu rіznitsya mіzh strategієyu formuvannya че strategієyu rozvitku ите точка Зора suchasnoї pedagogіchnoї teorії тази практика.

6. Shcho іstorichno беше poshtovhom за viniknennya tehnologіchnogo pіdhodu в osvіtі?

7. Як mozhna sformulyuvati provіdnu tendentsіyu rozvitku osvіtnіh tehnologіy на Suchasnyj іstorichnomu etapі?