КАТЕГОРИИ:


Астрономия- (809) Биология- (7483) Биотехнологии- (1457) Военное дело- (14632) Высокие технологии- (1363) География- (913) Геология- (1438) Государство- (451) Демография- (1065) Дом- (47672) Журналистика и СМИ- (912) Изобретательство- (14524) Иностранные языки- (4268) Информатика- (17799) Искусство- (1338) История- (13644) Компьютеры- (11121) Косметика- (55) Кулинария- (373) Культура- (8427) Лингвистика- (374) Литература- (1642) Маркетинг- (23702) Математика- (16968) Машиностроение- (1700) Медицина- (12668) Менеджмент- (24684) Механика- (15423) Науковедение- (506) Образование- (11852) Охрана труда- (3308) Педагогика- (5571) П Arhitektura- (3434) Astronomiya- (809) Biologiya- (7483) Biotehnologii- (1457) Военно дело (14632) Висока технологиите (1363) Geografiya- (913) Geologiya- (1438) на държавата (451) Demografiya- ( 1065) Къщи- (47672) журналистика и SMI- (912) Izobretatelstvo- (14524) на външните >(4268) Informatika- (17799) Iskusstvo- (1338) История- (13644) Компютри- (11121) Kosmetika- (55) Kulinariya- (373) култура (8427) Lingvistika- (374) Literatura- (1642) маркетинг-(23,702) Matematika- (16,968) инженерно (1700) медицина-(12,668) Management- (24,684) Mehanika- (15423) Naukovedenie- (506) образование-(11,852) защита truda- (3308) Pedagogika- (5571) п Политика- (7869) Право- (5454) Приборостроение- (1369) Программирование- (2801) Производство- (97182) Промышленность- (8706) Психология- (18388) Религия- (3217) Связь- (10668) Сельское хозяйство- (299) Социология- (6455) Спорт- (42831) Строительство- (4793) Торговля- (5050) Транспорт- (2929) Туризм- (1568) Физика- (3942) Философия- (17015) Финансы- (26596) Химия- (22929) Экология- (12095) Экономика- (9961) Электроника- (8441) Электротехника- (4623) Энергетика- (12629) Юриспруденция- (1492) Ядерная техника- (1748) oligrafiya- (1312) Politika- (7869) Лево- (5454) Priborostroenie- (1369) Programmirovanie- (2801) производствено (97182) от промишлеността (8706) Psihologiya- (18,388) Religiya- (3217) с комуникацията (10668) Agriculture- (299) Sotsiologiya- (6455) спортно-(42,831) Изграждане, (4793) Torgovlya- (5050) превозът (2929) Turizm- (1568) физик (3942) Filosofiya- (17015) Finansy- (26596 ) химия (22929) Ekologiya- (12095) Ekonomika- (9961) Telephones- (8441) Elektrotehnika- (4623) Мощност инженерно (12629) Yurisprudentsiya- (1492) ядрена technics- (1748)

журналистика Великобритания

Текстът на лекциите

В Англия, в началото на 1980-те години е имало само две новинарски телевизионни оператори, излъчващи новини и телевизионни предавания в същото време в цялата страна, - "Би Би Си" и "Independent Television News", всяка от които съдържа информация за два часа от излъчването на ден. От началото на XXI век в островната държава, има пет доставчици на телевизионна журналистика, на разположение на британските публика. Броят на часовете на телевизионни новини на разположение специализиран абонат увеличил през това време експоненциално, тъй като, от една страна, излъчване кръг часовник новинарски канали дойде на спътниковото излъчване и от друга страна, броят на сутрешните новини услуги. Радио журналистика също е значително разширена чрез увеличаване на броя на националните и местни канали. В типологично система на британските печатни медии изцяло нов сектор "freesheet" - ". Горещи новини"

Опитайте се да опишете британската индустрия на журналистиката, и по този начин да се направи нещо като карта на Великобритания информационни услуги.

Най-старият доставчик на информационни журналистика във Великобритания, "Би Би Си", започва живота си през 1922 г., когато фабрика радиото. Ето защо, първоначално е бил финансиран от лицензионни такси и справедливост (делът на плащане за правото да продават радиостанции). През 1926 г., компанията е национализирана и излъчване получи сегашното си име - "Би Би Си". От този момент, тя е предназначена да служи като културен, нравствено и образователно сила за подобряване на знанията, вкус и стил, маниери и поведение на публиката. "Би Би Си" има своите дейности, осъществявани от правителството на статут на публично дружество и е официално считат за независими, въпреки контрол: тя определя политическата ориентация на своите програми, финансите и с ръководството. Заедно с излъчване вече "Би Би Си" започна да се обръща повече внимание на обучение, записване и разпространение на програми, насочени към местните релейни станции. Тези предавания се наричат ​​"консервирани" или "предварително опаковани".

Но отново, ако се поддържа с кралски декрет "Би Би Си", че е конституиран като обществена услуга, финансиран от публичния данъчно облагане. Едва през 1996 г., когато кралски декрет беше ревизирано в полза на привличането на търговски капитал.

Въпреки активното развитие на телевизия, радио запазил част от британската публика. Освен това, от 1986 г., интересът към радиото се разраства във Великобритания, тъй като значителен брой станции е спътника: осем часа четиридесет минути на седмица в средата на 1980-те години, слушане на програмата се увеличава с 1992 до десет часа, 26 минути средно седмица. Системата на английски официално публично излъчване се разграничат няколко посоки.



На първо място, на вътрешния излъчването на английски език на средни и дълги вълни не са предназначени за слушатели в чужбина. Но една малка част от държавата, близостта на границите и неизбежните слухови програми в съседните страни, необходимостта от промяна в схемата на предаването определената предварително, като се има предвид, че те ще бъдат взети в чужбина.

На второ място, да излъчва на английски език на къси вълни за чуждестранни студенти - продукт на империалистическата колониална политика на Англия, най-разклонена, мощен и ефективен днес.

Трето, излъчването на чужди езици в краткосрочен и средносрочен вълна към съседните и далечни страни, подчинени задачи на външната политика на Великобритания.

Меморандумът "Би Би Си" 1930 "империя и в световен мащаб излъчване", отбеляза, че създаването на къси вълни радиоразпръскване преследва желанието да се прибягва до съзнателен радио пропаганда - ". Културен империализъм" износ на първото радио и след това телевизията, Англия умишлено извършена политика на В желанието си да спечели доверието на "стратегическо ниво" е била и продължава да буди сериозно безпокойство, в дейностите "Би Би Си", като подчертава, че ако тя обяви, че министър-председателят е починал и той се появи на следващия ден на улицата, никой няма да има аз научих. Но в същото меморандум обърна внимание на факта, че се появява в европейските страни късовълновите станции, излъчващи на чужди езици, могат значително да променят информация карта на света. "Британската империя - е обявен в документа - не може да остане встрани и има не по-малко вдясно от останалите, -. Правото да разпространява своите идеи и тяхната култура"

Доминиращата телевизионен оператор British радио журналистика все още е създаден през първите десетилетия на ХХ век "Би Би Си". Тя ежегодно изпраща около четири хиляди часа в национална новина, отзиви и документални предавания по пет канала, което е приблизително 30% от общия размер на издаване радио продукти, с комуникационни услуги чрез сателит и излизане на глобална аудитория номериране сто и двадесет милиона души.

Доставка новинарски търговски радиостанции традиционно извършват "Независим Радио Новини", до октомври 1992 г., принадлежащ към група комуникация царската власт на. Тогава "IRN" се сля с "ИТН", се премества в централата на "ITN" в Лондон вече тук услуги в мрежа часови новинарски емисии, излъчвани своите продукти на търговски дружества в страната през последното десетилетие на миналия век.

В началото на 1990, малко радиостанция в обединена "Закона за радио и телевизия десетки". Почти едновременно дойде и няколко нови национални програми, които имат като част от неговата структура на информационните предаването услуги. "IRN" продължава да доставя на гарата. Но в същото време заедно и конкурентни доставчици, като например "Национална мрежа Нюз" и "Европа FM". По-големи и по-богати местни станции, като "Радио Клайд" в Глазгоу, произвеждат повечето от техните собствени новини и radioobozreny.

Въпреки това, най-популярните от медиите във Великобритания остава на телевизора. И тук е най-старата водеща новина Broadcasting Corporation "Би Би Си".

Позволете ми да ви напомня, че от самото начало "Би Би Си" е трябвало да бъде основен доставчик на средства за масова информация във Великобритания, посвещавайки по-голям дял на новини информационни ресурси, първо по радиото, а след това на два телевизионни канала. Днес, около 17% от мрежата телевизионна продукция "Би Би Си", посветен на новини и телевизионни програми. През 1990 г., "BBC1", посветен един милион сто и шестдесет и четири хиляди часове на новини и teleobozreniyam и деветстотин деветдесет и две хиляди часа на други програми, сред които важно място заети документални филми. За "BBC2" Тези данни правят съответно двеста шестдесет и осем хиляди часа и един милион триста и осемдесет и четири хиляди часа. управление на новини и teleobozreny - отдела, отговарящ за журналистика "Би Би Си" - разполагаше с бюджет през 1991 г., 130 милиона британски лири (около 24% от общия размер на телевизионни разходите).

"Би Би Си" има монопол на телевизионни новини във Великобритания до 1954 г., когато е започнала търговската мрежа, създавайки свои собствени новини и телевизионни програми. "Независимата телевизия" се занимава в създаването на телевизионни програми и документални филми, докато производството на новината е била предоставена "Independent Television News". "The ИТН" е колективно притежавана от всички "на ITV" Дружеството и е бил управляван от принципа - ". Които не генерират печалба" До 1988 г., "ITN", използван в продължение на хиляди персонал за производството на повече от двадесет и пет часа новини всяка седмица.

Повечето от новини и телевизия "Би Би Си" и всички програми за новини "ИТН" са в Лондон, а след това разпространяват чрез структурата на мрежата във Великобритания. В този случай, "Би Би Си" и "ITV" и осигуряване на регионални информационни услуги. От 1992 г. насам, след сливането "Йоркшир-TV" и "Тайн-TV", в страната има дванадесет независими телевизионни станции, покриващи цялата страна, всеки със собствените си локално производство на списания, бюлетини и текущи телевизионни програми. Въпросът тук е, че след лицензирането, резултатите от което бяха обявени през октомври 1991 г., всяко от дружествата, са предложили да се постави по-голям акцент върху регионалната телевизионна журналистика.

"Би Би Си" също има регионални клонове, които произвеждат местно телевизионни новини и програми. След като през 1992 г., "Би Би Си Югоизток" и "Южен Запад Би Би Си" се сляха в едно - "Южен BBC", това излъчване корпорация има девет регионални офиси.

От 1985 г. британската телевизионна мрежа се превърна в третия доставчик на журналистиката - "TV-AM", специално патентована да осигури сутрин новинарската агенция на независима телевизионна мрежа. "TV-ам", включени консорциум от банки и медии, начело с бившия шеф на австралийския "Канал 9" Брус Gingellom. За да се конкурира с "TV-AM", "Би Би Си" трябваше да произвеждат свои собствени сутрин новини.

През октомври 1991 г. "ТВ-ам" изгубени изключително сутрин новини, той се мести в съперничи компания "Сънрайз консорциум". Това е група от медии, сред които "Гардиън и Манчестър Ивнинг Нюз", "STV" и корпорацията "Уолт Дисни". Новата услуга е започнал да излъчва на 1 януари 1993 г., получава титлата "Добро утро Телевизия" - "GMTV".

Развитие на сателитна телевизия е привлякла вниманието на големи корпорации да се позове на комерсиално използване на своите възможности. и това се е случило в Англия: Това е първият търговски структури започнаха да се осъществят мащабни пространство телевизионни проекти. През 1993 г. 15% от британските телевизионни зрители вече имат достъп до сателитни телевизионни програми - или чрез кабел или чрез свои приемници. Пет години по-късно в "небесен" телевизията са били прикрепени за около 30% от британските домакинства.

През 1989 г. "Нюз Корпорейшън" R.Merdoka стартира каналът "Скай нюз". Това е първият 24-часов телевизионен новинарски канал в Англия. Той стана част от услугата "Sky Television Servise", предаване на сигнали от спътник "Астра". "Скай нюз" е четвъртият национален доставчик новини в Обединеното кралство.

В рамките на кратък период от време, около шест месеца, в страната е имало и друг сателитен доставчик новини - канал "British Satellite Broabcasting", който беше пуснат в четиринадесет месеца след "небе" в системата DBS. Между април и октомври 1990 г., "BSB" и "Sky" се бори "скъп" цена за клиенти със своите напълно несъвместими системи, загуба, според някои оценки, до 1,25 милиарда паунда. Нито R.Merdok или консорциум, който е имал "BSB", не може да издържи на такава загуба за дълго време, а в края на октомври 1990 г. беше обявено, че сателитната мрежа ще се слеят, за да образуват канала "BSkyB", 50% от които се дава на "Нюз Корпорейшън "16% -" Пиърсън ", 12% -" Гранада Телевизия ", а 3,7% -" Рийд International ". В началото на 1992 г., компанията е на ръба на рентабилността, с 2,8 милиона абонати домове във Великобритания.

"BSkyB", привлечени през 1994 г. до четири милиона своите абонати във Великобритания, стана вторият в броя на абонатите в Европа. До края на 1995 г., компанията предлага на своите абонати разнообразие от двадесет и осем сателитни канали, най-вече - забавление.

"Скай нюз" е първият английски часовник телевизионни новини услугата. Тях в продължение на няколко години трябваше да издържат на конкуренцията на американската продукция "Кабелна мрежа Новини", собственост на американския бизнесмен T.Terneru и работят за една и съща сигнализация технология. През април 1992 г., "Си Ен Ен", например, "Скай нюз", е започнала да излъчва по сателит "Astra", като по този начин да получат достъп до потенциален пазар от около осем милиона домакинства и се обявява като основна сила в британски телевизионни новини.

В Средно на седмица през 1992 г., "Би Би Си" е произвела около шест часа на новини и teleobozreny, а "ITN" приблизително - четири. Абонатите на сателит "Astra" -tarelkami или кабелна телевизия може, ако е необходимо, да следят новините за двадесет и четири часа на ден.

Приблизително по същото време, бе направен опит да пробие в международната телевизионни новини пазар - чрез създаването на "Световната служба на Би Би Си". През ноември 1991 г., след няколко години на планиране, глобалната сателитна телевизия услугата стартира "World Service Телевизия Новини". "Би Би Си" се надяваше да направи услугата "WSTN" в основата на своята вътрешна-часовник телевизия новинарски канал, които ще се състезават във Великобритания и с "Скай нюз" и "Си Ен Ен".

Постоянен недостиг на средства за развитието на дейността по разпространение принуден обществения корпорацията да изглежда в началото на 1990-те години, търговски партньори за развитието на неговите сателитни услуги, адресирани до чуждестранна телевизия аудитория. "BBC World Service Телевизия", предназначена да осигури излъчване в глобален мащаб - е самофинансира дъщерно дружество е учредено през 1991 г.. В зависимост от спецификата на региона, който е бил излъчване, излъчване формира формула и набор от излъчвани програми. До 1993 г., предоставяната услуга излъчва на три континента - Европа, Африка и Азия.

Европейската платен канал, който се предлага в делнични дни осемнадесет зададени програми, и в почивните дни - петнадесет часа. Мрежата на излъчване се състои предимно от програма британския канал "BBC1" и "BBC2". На европейските зрители предлага новинарски програми, включително и половин час международни новини съобщение за това комикс поредица, драма, програми спортни и детски и документални филми, създаването на който "Би Би Си" постигна забележителен напредък по пътя. Рецепция кутия осъществява директно (ако индивидуалната сателитната антена и декодер) или чрез кабелна мрежа.

Азиатски британския телевизионен канал Си Уърлд Сървис - първият нон-стоп канал "Би Би Си", която излъчва на чужди публика - започна да функционира през ноември 1991. Той предложи да телевизионни зрители в Азия почасови страни новинарска програма, включително и специални издания, посветени на събитията на континента, както и коментар на актуалните събития. Получаване на предаването й се извършва свободно, ако индивидуална или колективна сателитен приемник.

Информация канал за излъчване за Африка започва да функционира от април 1992 г.. Зрителите могат да се запознаят с неговите предавания, включително сърфиране и от съществено значение предаване на националните телевизионни станции, които са сключили договор с "Би Би Си" на рецепцията и препредаване на програми на канала.

През ноември 1992 г., "Би Би Си предприятия", - търговски клон на "Би Би Си", занимаващи се с продажба на корпоративни програми по целия свят и да инвестира средствата, получени при производството на програми и техническо развитие - в сътрудничество с Британския търговски телевизионен оператор "Thames-TV", създадени по сателитния канал директен "Великобритания Gold" излъчване. Той е специализиран в предавания по сателит, забавни, драматични, комедийни филми, детски предавания "Астра" и серия, извлечена от огромните "архиви" на двете радио- и телевизионните оператори.

За разлика от "Си Ен Ен" Satellite Service "Би Би Си" взема под внимание спецификата на публиката в различните региони на света. В резултат на това, например, в Азия, "Би Би Си" има повече зрители, отколкото създадена T.Ternerom новини чрез спътник "Си Ен Ен".

Що се отнася до печатните медии, в Обединеното кралство през август 1992 г., е имало тринадесет централни ежедневника с общ тираж от над четиринадесет милиона копия. Най-големите тиражи бяха пред таблоида "Дейли Мирър", "Сън", "Дейли мейл" и "Дейли Експрес". Това е петият най-популярните вестници отнема "Дейли телеграф", се характеризира като Broadsheet - масово широколентов вестникът, позовавайки се на качествената преса. Това е единственият качество всекидневника в тираж на маса от повече от пет хиляди екземпляра. Таблоидите и доминира на пазара в неделя. От десетте национални вестници, публикувани в неделя и на разположение на британската читателя, петте най-популярната може да се нарече "таблоид".

Следва да се има предвид, че тези цифри - само моментна снимка на националния пазар на вестника: така той погледна за период от шест месеца от януари-юни 1992 г.. В същото време, по време на петгодишния период между 1988 г. и 1992 г. се наблюдава последователно намаляване на таблоидите препратки като "Сън" и "Дейли Стар".

Основните собственици на акции и делът
Националната разпространението на печата в Обединеното кралство
(В%, данни за януари - юни 1992)

Собственици: Публикации ежедневно неделя
News International: Sun, Днес Times, Sunday Times, Новини от света 31.3
Огледалната група Вестници: Daily Mirror / Запис, хора, неделя Express 25.4
Съединените Nespapers: Daily Express, Star, неделя Express 16.4 10.4
Асоциирани Вестници: Daily Mail, Mail в неделя 10.8
Hollinger: Дейли Телеграф, Сънди телеграф 7.3 3.4
Вестници Издателство: Независим, независим в неделя 2.7 2.4
Guardian и Манчестър Вечерни новини: Guardian, Observer (Май 1993) 2.9 3.3
Financial Times Ltd: Финансови Times -
Apollo: Спорт и неделя Спорт - 1.9
Morning Star кооперативно дружество: Morning Star - -

Както се вижда от таблицата, национални медии собственост на Великобритания е съсредоточена в ръцете на една дузина издателски организации.

Най-голямата от тях - "Новини Internantional" - принадлежи R.Merdoku. Втората власт, "Mirror", е свръх покупки Робърт Максуел през 1984 г. по силата на спорните обстоятелства. И все пак, никой не знаеше в момента на сделката, това, което е предназначено да даде начало на нов етап на войната се обостря, от време на време със синдикатите на принтери, поради недостатъчната му и дясното преднината си, приключи изграждането на една нова империя вестник. Повече информация може да се намери в книгата Джо Heynza "Максуел. Биография издател успех, политик милиардер", публикувана на руски, заедно издателства в Москва и Тбилиси през 1991. След мистериозната смърт на Роберта Maksvella 5 ноември, 1991 мениджмънт "Mirror Group" е прехвърлена на консорциум от банки и други банкови институции. По това време тя вече притежава 25% дневна и 30% неделните издания.

Книгата е добре известен журналист и политически коментатор Dzheffri Gudmana "От Бивън да Блеър: Отчитане на петдесет години от Политическия фронтова линия" Твърди се, че Максуел е имал сериозни финансови затруднения и на окончателния фалит на неговата запазена само от факта, че той помогна да се задържи на повърхността многобройни приятели в най-високите политически кръгове. Гудман отбелязва, че през 1980 г., основен източник на доходи на Максуел са проектите в комунистически страни от Източна Европа. Когато този писател се позовава на факта, че Mksvella имат тесни връзки с двете комунистическите тайни служби, както и с разузнавателните служби на Запада и Израел. Освен това той твърди, че Максуел предава информация към Запада за политическата ситуация в Източна Европа и най-вече в Съветския съюз. В този случай, Гудман не изключва, че медийният магнат е "двоен агент". До 1991 г., около Максуел като "събраха облаци", че може да сложи край на висок процес. В тази ситуация, Максуел може да започне да изнудва влиятелните си приятели от света на висшата политика. Гудман вярва, че смъртта на Максуел може да е бил замесен в разузнавателните служби на САЩ, Обединеното кралство, СССР, Франция и Израел. И той казва, че те биха могли да обединят усилията си, за да се премахне тази опасна фигура за тях.

През ноември 1992 г., "Огледалната група Вестници" обяви назначаването на директора и главен редактор на "Днес" и "Новини от Свят" от Дейвид Монтгомъри, които са останали в употреба "Огледалната група" до 1999 година. Това назначение бележи значителна промяна в управлението на имуществото на "Mirror Group", в това число нови редактори за "Дейли Мирър" и "Неделя народ", както и промените в практиката на наемане на работа. Целта на промените е да се увеличат печалбите "Огледалната група", която е значително по-ниска, отколкото в края на 1992 г. в сравнение с "News International". Това е необходимо, преди всичко, за да го подготви за евентуална продажба на ...

Сред другите основни собственици на вестникарския пазар - "Юнайтед Nespapers" (всички издания на "Експрес"), група от Конрад Блек "Hollinger" ( "Daily" и "Сънди телеграф"), "Асоциирани Вестници" ( "Поща" и "Mail в неделя ") и" Аполо ООД "Дейвид Съливан. D.Sallivana репутация и състоянието му е построена върху публикуването на порнографски списания и сексуални помощни средства, но сега той имаше два национални вестника: "Дейли спорт" и "В неделя спорт". И от септември 1992 г., той стартира регионален вестник в производството на "В неделя новини и Echo".

"Guardian" и "Independent" кажутся независимыми, поскольку не принадлежат ни одной из вышеупомянутых корпораций, - это акционерное общество, организованное таким способом, чтобы гарантировать целостность пакета редакционных документов. Хотя в 1991 году "Independent" и ее двойник "Independent on Sunday", испытав финансовые затруднения, изменили структуру и позволили иностранным инвесторам купить существенную долю своих акций.

"Morning Star" еще в недавнем прошлом - газета Коммунистической партии Великобритании. В посткоммунистическом мире ей приходится бороться за читателей: только их средства могут поддержать тираж этой газеты, составляющий приблизительно сто тысяч экземпляров. В новой политической среде 1990-х годов, без субсидий Коммунистической партии Советского Союза, остается неопределенным, насколько длительным будет ее существование.

1980-е и начало 1990-х годов были периодом развития региональной прессы, особенно рынка небольших, "общинных" газет, газет местного сообщества, полностью финансируемых за счет рекламных доходов - "freesheets" (буквально - "горячие новости"). Сегодня существует множество компаний, издающих сотни таких газет во всех уголках страны. Главной функцией они полагают рекламу местного бизнеса и услуг, но это не мешает им отслеживать местные новости, привлекая внимание потенциальных читателей.

В дополнение к "freesheets", конечно, имеются сотни подписных газет, издаваемых за пределами Лондона. Достаточно большой тираж у шотландских изданий, таких как "Daily Record", "Sunday Mail", "Herald" и "Scotsman". Меньшим тиражом обладают издания, целенаправленно предназначенные для аудитории маленьких городов и сельских общин. При этом надо иметь в виду, что для шотландцев, конечно, эти газеты не региональные, а национальные, так же как "Wales on Sunday" для жителей Уэльса или "Belfast Telegfaph" для североирландцев.

Точно както в случая на националната преса, собствеността и контрола върху регионалния вестник индустрията Великобритания е концентрирана в ръцете на малък брой компании. Най-важното сред тях - "Thomson регионални вестници" ( "TRN"), "Рийд регионални вестници" ( "RRN"), "Yellow Група рекламодатели", "East Midlands Allied Прес" ( "EMAR") и "Уестминстър Прес". Към тях се присъединяват някои национални и собственици, като например "Асоциирани Вестници", "Обединени Вестници", "Гардиън и Манчестър Вечерни новини група".

Не, дори и бегъл преглед на британския печат медиите не би била пълна без да посочва конкретен сектор на периодични печатни издания - седмично, веднъж на две седмици и месечни издания, които баланс между журналистика, свободно време, развлечения и бизнес. Някои периодични издания, като "частен детектив" и "Икономист", са сред най-успешните заглавия в страната, ако измерваме приходите обращение и рекламни - говорил журналистическа насоченост. Така сатиричния "Private Eye", по-специално разследва скандалите в света на политиката и бизнеса. В сравнително краткия си живот той открил тези тайни, които по-късно се превръща в основния дневен ред новини. "Икономист", както подсказва името му, извършва предварителни анализи и дава коментари по вътрешни и международни икономическа ситуация.

По-голямата част от периодични издания, обаче, работи във факта, че британската "Одит Бюро по Circulation" призовава "специални потребителите и бизнес пазари." Това, например, "Обмен и Mart" и "What Car?", Специализирана в предоставянето на практическа информация на купувачите и продавачите на стоки и услуги. Или списание "Къща и градина" и "Добро управление", съдържащ Съвети за декориране на дома ентусиасти и любители на бърникането. Те включват списания и "Лице" и "ID", които публикуват материали на модерния стил на обличане, музика и популярната култура. Той също така може да включва "Космополитън" и "Собствен жената", адресирано до жена публика, или "Управление Днес", предназначена за професионални мениджъри.

До юни 1992 г. и три хиляди триста деветдесет и четири специализирани издания там в страната. Най-голям кръвообращението и печеливши издания във Великобритания сред тях: "Това, което дават по телевизията", "Radio Times", "Рийдърс Дайджест", "Космополитън", "Вог", "Икономист", "Smash Hits", "Народна приятел", "What Car ? "," Обмен и Mart. " Увеличаване на броя на специализираните публикации за тези 18% през четирите години след 1988 г., това означава, че те обикновено съставляват относително здрави дял на печатната индустрия. собствеността им се концентрира, като национални и регионални вестници, в големи компании като "Аргус", "EMAP" и "Рийд", но това е един от тези сектори, които са процъфтяваща и мнозина са относително малки независими компании. И някои от тях, като например "Pressdram", което публикува "Private Eye", добре, дълго и здраво "стои на краката ми." Други, на броя на работещи в бързо разрастващия се пазар на компютърни списания, "Future Publishing", например, активно подвиг променящите се технологии и икономическата организация на публикуване.

По този начин, информацията за пазара във Великобритания е доста разнообразна, има прилична конкуренция между публикации. Традиционно, на пазара има два вида носители - с високо качество и маса. Ако първата проектирана за обучени и образовани читатели, а вторият - по широки информацията за потребителите. Тя публикува скандални, откровение истории, техните "кон" - ефективност, сензации, ярък илюстративен материал, който в действителност е привлякъл милиони читатели на тези публикации. Тя парадност в доставката на публикации, дори за сметка на вкус, такт, всеки един от тези вестници има тенденция да имат предимство пред конкуренцията.

Това изисква набор от лични качества на журналистите, работещи тук. В живота, те могат да бъдат доста свестни хора, но Оставяме на читателя като прагматична, умерено цинични хора, които не са твърде ограничени от морални задължения към своите герои. Тези качества са повече млади хора имат. Този комплект е възпитан в тях не е на пейката на университета.

Нищо чудно, че за да се постигне основната цел, да работи в редакцията се жив репортер, че въпреки че има бегла представа за професионални критерии, но напълно разбира какво се очаква от него. Собствениците на публикации, въпреки различията в политическите и лични амбиции се ръководят от чисто прагматични цели и затова изборът им е необходима на персонала често се игнорира наличието на творчески персонал на специален журналистически образование.

В същото време, учените смятат, че журналистиката е не само играе важна роля в икономиката, но също така е ключова социална и културна сила в обществото. Така че, от техните изчисления, в Англия, 80% от възрастните прочетете поне един национален вестник, 75% от възрастните чете неделните вестници, и основният източник на информация за събитията от британците не само в света, но и националната телевизия.

С оглед на изключителната роля на професията на журналиста, изглежда, за да бъдат взети от дълго време тук с благоговение, в смисъл на своя контрол. Но само през 1949 г., Кралската комисия пресата провъзгласена идеята за необходимостта от по журналистика курсове, предназначени да осигурят обучение на журналисти. От тогава дебатът за професионално обучение не спират. В действителност, независимо дали това е възможно само на теория да научи толкова важна посока, както и разследваща журналистика, тя отдавна е гордостта на британската медия? Въпреки това, на британския Център за изследване на масовите комуникации е традиционно не е много лесно привлечени от образователния процес на практикуване на журналисти. Между практици и теоретици в Англия има скрит конфронтация, която се отразява на качеството на образованието. Не всички журналисти и центрове са отговорни за организирането на студентски практики.

Друг неотложен проблем на образованието се крие във факта, че тя е в допълнение към липсата на практика, страда от липса на хуманитарните науки. Журналистически центрове пренебрегвани преподаване на чужди езици, се обръщат не само към изучаването на културите на другите страни и народи, предпочитайки да се обърне внимание преди всичко на технологичните особености на професията. Програмите за обучение на редица центрове не е включена и изучаване на история, философия и стил на родния си език.

Оказва се, че, от една страна, в хода на преподаването на журналистика в нормалните студенти липсва обичайната "обучение", а от друга - те нямат образование в областта на културата. И докато те продължават, защото на неговата възраст и присъщата му перфекционизъм не могат да осъзнаят, че е очевидно, по време на работата си в медиите.

Доклади, особено в местната преса, понякога повърхностни, са гладки, интервюта страдат от ниското проникване в психологията на събеседника. И столичния издание на Обединеното кралство не са много дълбоки и значими. За съжаление, примери, потвърждаващи съществуването на личността, независимо становище в пресата на тази страна са относително малко, а тези, които са най-често собственост на политици или политолози, но и от журналисти.

Журналистика образование в тази страна все още повдига много въпроси и е спорно в професионална среда - и от учители, и от лекари. Това е нормално, цивилизовано процес на търсене на истината доведе до факта, че днес в Обединеното кралство са ангажирани в изучаване на опита на други страни в областта на масовите комуникации. Английски снобизъм пословичните много народи по света, се заменят с практически интерес към живота на журналистиката преди всичко европейски страни.

<== предишната лекция | Следващата лекция ==>
| журналистика Великобритания

; Дата на добавяне: 01.06.2014; ; Прегледи: 69; Нарушаването на авторски права? ;


Ние ценим Вашето мнение! Беше ли полезна публикува материал? Да | не



ТЪРСЕНЕ:


Вижте също:



ailback.ru - Edu Doc (2013 - 2017) на година. Не е авторът на материала, и предоставя на студентите възможност за безплатно обучение и употреба! Най-новото допълнение , Ал IP: 66.249.93.206
Page генерирана за: 0.024 сек.