КАТЕГОРИЯ:


Астрономия- (809) Биология- (7483) Биотехнологии- (1457) Военное дело- (14632) Высокие технологии- (1363) География- (913) Геология- (1438) Государство- (451) Демография- (1065) Дом- (47672) Журналистика и СМИ- (912) Изобретательство- (14524) Иностранные языки- (4268) Информатика- (17799) Искусство- (1338) История- (13644) Компьютеры- (11121) Косметика- (55) Кулинария- (373) Культура- (8427) Лингвистика- (374) Литература- (1642) Маркетинг- (23702) Математика- (16968) Машиностроение- (1700) Медицина- (12668) Менеджмент- (24684) Механика- (15423) Науковедение- (506) Образование- (11852) Охрана труда- (3308) Педагогика- (5571) Полиграфия- (1312) Политика- (7869) Право- (5454) Приборостроение- (1369) Программирование- (2801) Производство- (97182) Промышленность- (8706) Психология- (18388) Религия- (3217) Связь- (10668) Сельское хозяйство- (299) Социология- (6455) Спорт- (42831) Строительство- (4793) Торговля- (5050) Транспорт- (2929) Туризм- (1568) Физика- (3942) Философия- (17015) Финансы- (26596) Химия- (22929) Экология- (12095) Экономика- (9961) Электроника- (8441) Электротехника- (4623) Энергетика- (12629) Юриспруденция- (1492) Ядерная техника- (1748) Arhitektura- (3434) Astronomiya- (809) Biologiya- (7483) Biotehnologii- (1457) Военни бизнесмен (14632) Висока technologies- (1363) Geografiya- (913) Geologiya- (1438) на държавата (451) Demografiya- ( 1065) Къща- (47672) журналистика и смирен (912) Izobretatelstvo- (14524) външен >(4268) Informatika- (17799) Iskusstvo- (1338) историята е (13644) Компютри- (11,121) Kosmetika- (55) Kulinariya- (373) културата е (8427) Lingvistika- (374) Literatura- (1642) маркетинг-(23702) математиците на (16968) Механична инженерно (1700) медицина-(12668) Management- (24684) Mehanika- (15423) Naukovedenie- (506) образователна (11852) truda- сигурност (3308) Pedagogika- (5571) Poligrafiya- (1312) Politika- (7869) Лево- (5454) Priborostroenie- (1369) Programmirovanie- (2801) производствено (97 182 ) индустрия- (8706) Psihologiya- (18388) Religiya- (3217) Svyaz (10668) Agriculture- (299) Sotsiologiya- (6455) на (42831) спортист строително (4793) Torgovlya- (5050) транспорт ( 2929) Turizm- (1568) физик (3942) Filosofiya- (17015) Finansy- (26596) химия (22929) Ekologiya- (12095) Ekonomika- (9961) Electronics- (8441) Elektrotehnika- (4623) Мощност инженерно ( 12629) Yurisprudentsiya- (1492) ядрена technics- (1748)

типи navchannya




В protsesі analіzu Особено іstorichnih tipіv organіzatsії navchannya mozhna vidіliti ЧЕТИРИ stalі Елементи на учебния процес:

· Уведомление (извършване) на знанията;

· Zasvoyuvannya знания;

· Vіdtvoryuvannya zasvoєnogo;

· Познаване на zastosovuvannya praktitsі.

Іsnuє Vier Process типи Технология: іnformatsіyno-povіdomlyayuchy, poyasnyuvalno-іlyustrativny, проблем-evristichny, АВО doslіdnitsky, че Project.

Іnformatsіyno тип povіdomlyayuchomu vіdpovіdaє догматичен navchannya, як panuvalo в serednovіchnіy Єvropі.

Poyasnyuvalno-іlyustrativny sposіb извършване Informácie Je типичен за traditsіynogo navchannya час poshirennya yakogo - ostannі 300 rokіv.

Проблем-evristichny, АВО тип doslіdnitsky navchannya (rozrobleny аз zaprovadzheny в kolishnomu Radyans'ka Soyuzі в 60-ата Rokach XX век.) Harakterizuєtsya Тим, Scho vchitel pіdvodit uchnya да neobhіdnostі zasvoєnnya navchalnoї Informácie чрез подаване към него проблемите rozvyazuvannya yakoї potrebuє zasvoєnnya uchnem novih знания ,

Design (vіlne) navchannya spryamovane на vіlne zasvoyuvannya знания Шляков sprob аз pomilok. Vprovadzhennya тип tsogo navchannya pedagogіchnu в практиката на кочани XX век. pov'yazano ите іmenami M.Montessorі (Іtalіya) аз O.Parkgerst (USA).

Елементи на учебния процес в rіznih видове navchannya

Елементи на учебния процес Догматично Іnformatsіyno povіdomlyayuchy-тип) Traditsіyne (poyasnyuvalno іlyustrativny-тип) Design (vіlne) (тип Natural samonauchіnnya) Проблемни (тип проблем-doslіdnitsky)
Уведомление на знания Іnformatsіyne Уведомление В viglyadі dії, обяснения за уведомяване профил на компанията seredovischa ия didaktichnі zasobi Проблемни vikladannya
Zasvoyuvannya знания Zauchuvannya без svіdomogo rozumіnnya Zauchuvannya pіslya usvіdomlennya Zasvoyuvannya чрез sprobi ия pomilki Zasvoyuvannya на osnovі продуктивен mislennya
Vіdtvoryuvannya знания Формално тя doslіvne Според sutі ия Vlasnyi думи Създател на, бира не zavzhdi sutnіsne Svіdome е създател на
Zastosuvannya познания по praktitsі не peredbachaєtsya Svіdome Създател на Създател на

Dіyalnostі navchannya закон, че uchіnnya skladayutsya ите Pevnyi разумно. Їhnya svoєrіdnіst депозити ОД на лагери, як zaymaє Учени polі pedagogіchnogo vplivu учител. Дзе в неговата Черга, zumovlyuє ия Ti funktsії, SSMSC го rozumіyutsya. В pedagogіchnomu protsesі като funktsіy Mauger Бути schonaymenshe три:

· Пасивната spriymannya ия zasvoyuvannya Informácie Scho podaєtsya іzzovnі;

· Активно samostіynogo Poshuk, znahodzhennya че vikoristannya Informácie;

· Organіzovanogo іzzovnі активна Poshuk, znahodzhennya че vikoristannya Informácie.



Кожна и Tsikh funktsіy mozhna poklast базирани модели troh navchannya.

3.Psihologіchnі modelі navchannya

Analіz іstorichnih metodіv, образува аз tipіv navchannya daє mozhlivіst viznachiti osnovnі psihologіchnі modelі navchannya.

Модел тип Perche - traditsіyne navchannya: '' Учените - ob'єkt formuyuchih vplivіv учител ''. В osnovі navchannya за tsієyu Modell - Уведомление vsієї Informácie ия vimog да Pevnyi Законът за преподаване разумно. Kontseptsієyu navchannya тук Je navchannya як vikladannya. Character navchannya viznachaєtsya чрез даване на готови знания и vmіn. Когато tsomu vikoristovuyutsya takі метод як Уведомление, roz'yasnyuvannya, показващ аз vikladannya. Vіdpovіdno dії uchіnnya zvodyatsya да naslіduvannya, doslіvnogo ия smislovogo vіdtvoryuvannya ия povtoryuvannya, trenuvannya втори прав, защото тя подготвя правила zrazkami.

Теоретични psihologіchnim obґruntuvannyam tsієї modelі sluguyut попадение на organіzatsії navchannya Scho їh visunuli в svіy час Ya.A.Komensky аз Suchasnyj психолог didactician L.V.Zankov.

Osnovnі попадение на organіzatsії navchannya за Ya.A.Komenskim

· Prirodovіdpovіdnіst zmіstu navchannya. Vikladannya виновен zdіysnyuvatis не абстрактно, но през naochnі demonstratsії предмет vivchennya че bezposerednі sposterezhennya за svіtom природата.

· Принцип obґruntovanostі navchalnoї Informácie ОД vimagaє учител pіdkrіplyuvati дермална аргументите учението tezu Rozum за привеждане Relief, zasnovanih на zovnіshnіh vіdchuttyah аз rozumі, vkazuyuchi yavisch от причината.

· Принцип ґruntovnostі navchannya The oznachaє Scho не navchannya да се регулира, за да fundamentalnostі без Част I. Особено Maisternia позира повторения аз прав.

Suchasnyj varіant efektivnoї modernіzatsії traditsіynoї Sistemi navchannya rozrobiv аз experiental pіdtverdiv L.V.Zankov, казвайки Scho nadіynoyu Основи svіdomogo ия mіtsnogo zasvoєnnya знания Бюд лишаване че процесите на преподаване и vihovny, Yaky мелница efektivnosti Jerel zagalnogo rozvitku uchnіv (rozvivalne navchannya).

Principi realіzatsії rozvivalnogo navchannya за L.V.Zankovim:

· Organіzatsіya navchannya в съзнанието napruzhenoї rozumovoї pratsі, як spriyaє Shvidky ия іntensivnomu rozvitkovі uchnіv.

· Rіzke pіdvischennya pitomoї железни лостове pіznavalnoї СТРАНИ navchannya, zokrema, theoreticity знания.

· Shvidky темпо navchannya в умовете stimulyatsії uchnіv да samostіynogo Poshuk vіdpovіdі на zapitannya vchitelya.

· Formuvannya usvіdomlenostі uchnyami обработва uchіnnya, rozvitok їhnoї refleksії в navchalnіy dіyalnostі analіz проверете rozv'yazuvannya zadachі, mozhlivih pomilok на tsomu високо път, на много процеси uchіnnya, самоконтрол ия samoperevіrki zroblenogo.

· Zdіysnennya tsіlespryamovanoї ия sistematichnoї роботи над zagalnim rozvitkom usіh uchnіv (в допълнение chislі ия Slabko) в rezhimі dodatkovih іndivіdualnih вземе аз konsultatsіy.

Резултати organіzovanogo experiental система navchannya за L.V.Zankova в pochatkovіy shkolі zasvіdchili suttєvy prirіst rozvitku като viyavіv pіznavalnoї aktivnostі uchnіv, як sposterezhennya, pіznavalny іnteres аз samostіyne planuvannya vlasnoї dіyalnostі.

Модел на друг тип - vіlne navchannya "Sub'єkt, Yaky PID formuєtsya vplivom Vlasnyi іnteresіv аз tsіley".

В osnovі modelі vіlnogo navchannya - samostіyny Poshuk аз vibіr uchnem Informácie, които действат разумно, SSMSC vіdpovіdayut Yogo аз изисквам tsіnnostyam. Navchannya nabuvaє естествената природа samonauchіnnya. Методи navchannya, SSMSC zabezpechuyut formuvannya sub'єkta PID vplivom Vlasnyi іnteresіv аз tsіley - organіzatsіya pіznavalno-rozvivalnogo pedagogіchnogo seredovischa, probudzhennya іnteresu ия dopitlivostі в uchnіv. realіzuєtsya на преподаване dіyalnіst чрез rіznomanіtnі Vidi aktivnostі: samostіyny vibіr zapitan I zavdan, Poshuk neobhіdnoї Informácie ия zagalnih printsipіv rozv'yazuvannya pіznavalnih проблеми usvіdomlyuvannya їh аз Създател на virіshennya. Sprobi е теоретично rozrobiti Таку модел znahodimo на CREATIVE zdobutkah J. Русо, G.Pestalotstsі ия Dzh.Dyuї, M.Montessorі аз K.D.Ushinskogo. Usі їh ob'єdnuє іdeya vihovannya vіlnoї sobistostі, zdatnoї да samostіynoї tvorchoї dіyalnostі.

В основата на метода organіzatsії vіlnogo navchannya в shkolі M.Montessorі skladayut nastupnі принципи:

Принципът на свобода да ditini її samodovіlnih bezposerednіh Wink, Yaky Got teoretichnі кръг на fіlosofsko-gumanіstichnіy sistemі vіlnogo vihovannya Жак Русо (свобода ditini виновен Бути лишаване obmezhenoyu іnteresami spіlnoti, и формата на такива obmezhennya Je vihovanіst);

printsipі aktivnoї distsiplіni не strimuvati dovіlnih ruhіv ditini ия nav'yazuvati не їy chuzhoї Volya;

принцип rozvitku samostіynostі: vіlne viznachennya ditinoyu, Scho Won Знае за жителите samostіyno vikonuvati obrane zavdannya. Formuvannya takoї kompetentnostі аз се превръща в основна pedagogіchne zavdannya vіlnogo іndivіdualіzovanogo navchannya.

Psihologіchne zavdannya polyagaє в rozvitku природен skhilnostey dіtey, їhnoї zdatnostі да sensornoї diferentsіatsії (vihovannya vіdchuttіv), че koordinatsії ruhіv tіla Have podolannі prirodnoї bezpomіchnostі чрез rozvitok самата obslugovuyuchoї pratsі.

Provіdnі Пътища Ahead realіzatsії pedagogіchnogo аз psihologіchnogo zavdan vіlnogo navchannya:

· Organіzatsіya pedagogіchnogo seredovischa, як б mіstilo prirodnі pereshkodi, dolayuchi SSMSC ditina nabuvala б vpravnostі ruhіv аз navichok svіdomoї regulyatsії їh.

· Zaprovadzhennya vihovnoї gіmnastiki в viglyadі спортове Игор, че Законът за труда разумно, spryamovanih на spriyannya нормално rozvitkovі fіzіologії ruhіv ditini.

· Rozrobka samonavchayuchogo (avtodidaktichnogo) materіalu - учението на znaryad, manіpulyuyuchi yakimi ditina samostіyno rozvivaє svoї sensomotornі koordinatsії материал (дъски SEGUIN, pіramіdka, Аз кроя кубчета Мария Монтесори).

Suchasnyj varіantom realіzatsії Друха modelі navchannya vistupaє іdeya tsіlіsnogo pіdhodu в osvіtі, як znayshla svoє vіdobrazhennya в kontseptsії osobistіsno orієntovanogo navchannya. Основният іdeya като pіdhodu polyagaє в zoseredzhuvannі uwagi учител в tsіlіsnіy osobistostі uchnya, як peredbachaє не за лишаване pіkluvannya rozvitok Yogo ия іntelektu pochuttya gromadskoї vіdpovіdalnostі и ти Образуване duhovnostі molodoї чрез Хелзинки Human aktualіzatsіyu її emotsіynih, estetichnih аз CREATIVE zadatkіv че mozhlivostey rozvitku.

Osobistіsno orієntovane navchannya, як vvazhaє І.S.Yakimanska, виновен за bazuvatisya neobhіdnostі viznannya unіkalnostі osobistіsnogo dosvіdu кожата uchnya, Yaky skladaєtsya ите:

· Nayavnih uyavlen аз ranіshe zasvoєnih разбере;

· Практичност и rozumovih Закона разумно;

· Osobistіsnih smislіv настройки аз stereotipіv.

Realіzatsіya zaznachenih printsipіv vimagaє dokorіnnoї zmіni vsіh Компоненти Connection suchasnoї osvіti в napryamі їhnoї maksimalnoї psihologіzatsії. Главна funktsієyu учител на умовете на приемане їh staє психо-pedagogіchny патронаж rozvitku ditini Scho peredbachaє на преподаване и pedagogіchnu dіagnostiku ия іndivіdualne konsultuvannya, proektuvannya отида pіznavalnogo ия osobistіsnogo rozvitku uchnya кожата.

Модел на трети тип - Distressed navchannya: "Учените Як ob'єkt pedagogіchnih vplivіv че sub'єkt pіznavalnoї dіyalnostі". Природата на учебния процес peredbachaє nayavnіst spryamovanoї pіznavalnoї aktivnostі uchnya. Kontseptsіya navchannya як upravlіnnya. Методи navchannya, yakimi в бразди danoї kontseptsії operuє vikladach, Je поставят проблеми и zavdan, obgovoryuvannya їh, diskusії, sumіsne planuvannya. Учените за такива умове ovolodіvaє Технология dіyami rozvyazuvannya zavdan (strategієyu sprob аз pomilok, eksperimentuvannyam, zdatnіstyu visuvati ия perevіryati gіpotezi) dіyami otsіnki резултат ия контрол navchalnoї dіyalnostі, VIBOR ия zastosuvannya разбират.

Suchasnyj kontseptsіyami navchannya в бразди modelі проблем navchannya Je: teorіya rozvivalnogo navchannya V.V.Davidova, teorіya poetapnogo formuvannya rozumovih Закона разумно P.Ya.Galperіna, teorіya проблем navchannya A.M.Matyushkіna, programovane navchannya N.F.Talizіnoї іn минути. Кожна и ги Pevnyi ранг vikoristovuє problemnі zavdannya.

Проблемни navchannya - метод navchannya, Yaky bazuєtsya на zdobuvannі uchnyami novih знания чрез rozv'yazuvannya theoreticity аз практичност въпроси.

Проблемни situatsіya vinikaє tіlki todі, ако Je pіznavalna изисква vіdpovіdny іntelektualny potentsіal її zadovolennya ия nayavnі pevnі uskladnennya.

Проблемни navchannya vklyuchaє Vier схематично vidіlenі Etap rozv'yazuvannya дали yakogo проблем zavdannya:

· Purshia Etap - usvіdomlennya uchnyami zagalnoї problemnoї situatsії.

· Други Etap - viniknennya problemnoї situatsії на osnovі умове analіzu zavdannya ия chіtkogo usvіdomlennya Scho Yogo nemozhlivo rozv'yazati nayavnimi STANDARD zasobami.

· Tretіy Etap - realіzatsіya нов принцип чрез visunennya, zmіnu ия perevіrku gіpotez schodo shlyahіv rozvyazuvannya problemnoї situatsії ите urahuvannyam novoї situatsії.

· Четвърти Etap - stvorennya pedagogіchnih умове за perevіrki virіshennya проблем.

Otzhe, затруднено navchannya yavlyaє друг според sutі doslіdnitsky тип navchannya.

Шофиране rіvnіv problemnostі navchannya за V.A.Krutetskim

Rіven problemnostі Situatsії Експозицията на uchnya Количество lanok Scho peredaєtsya uchnyu
Dії учител Количество lanok Scho zberіgaєtsya за vchitelem
(Traditsіyne navchannya) За да се постави проблемът formulyuє її rozv'yazuє, perevіryaє pravilnіst rozv'yazannya Zapam'yatovuє rozv'yazuvannya Проблеми
Purshia За да се постави проблемът formulyuє її ,. Rozv'yazuє проблем perevіryaє pravilnіst rozv'yazannya.
друг За да се постави проблема Formulyuє проблем rozv'yazuє її, perevіryaє pravilnіst rozv'yazannya
Tretіy Organіzovuє, keruє, kontrolyuє navchannya Usvіdomlyuє проблем formulyuє її, rozv'yazuє, perevіryaє pravilnіst rozv'yazannya

Otzhe, osnovnі типи navchannya че їhnі psihologіchnі modelі rozvivayutsya ия uskladnyuyutsya в protsesі културно іstorichnogo rozvitku suspіlstva

Zapitannya че zavdannya samostіynoї за роботи

1. Опишете metodіv I форми organіzatsії navchannya в іstorichnomu kontekstі. 22. 2. Pokazhіt їhnyu sotsіokulturnu zumovlenіst аз dinamіku часа.

3. Vіdtvorіt psihologіchnі modelі главно tipіv navchannya, SSMSC dіyut в suchasnіy shkolі.

4. Pokazhіt spetsifіku traditsіynogo navchannya чрез Спецификации Ключови компоненти Connection Yogo psihologіchnoї modelі.

5. Rozkriyte psihologіchnu са modelі vіlnogo navchannya.

6. SSMSC teorії navchannya pobudovano третия вид на принцип psihologіchnoї modelі?

Основният литературата:

5. Zabrodsky MM Pedagogіchna psihologіya. К., 2000 г., стр 137- 178.

6. Зимна IA педагогическа психология. М., 1999, стр 19- 31.

Препоръчителна литература:

5. Pedagogіchna psihologіya / За Ed. LM Prokolієnka, DF Nіkolenka. К., 1991

6. Vіkova че pedagogіchna psihologіya :. Navch.posіb / OV. Skripchenko, LV Dolinska че іn. - К. Каравелов, 2006 - 344s.

Lektsіya 5

Тема: Ex rozvitku Suchasnyj navchannya