Studopediya

КАТЕГОРИЯ:


Астрономия- (809) Биология- (7483) Биотехнологии- (1457) Военное дело- (14632) Высокие технологии- (1363) География- (913) Геология- (1438) Государство- (451) Демография- (1065) Дом- (47672) Журналистика и СМИ- (912) Изобретательство- (14524) Иностранные языки- (4268) Информатика- (17799) Искусство- (1338) История- (13644) Компьютеры- (11121) Косметика- (55) Кулинария- (373) Культура- (8427) Лингвистика- (374) Литература- (1642) Маркетинг- (23702) Математика- (16968) Машиностроение- (1700) Медицина- (12668) Менеджмент- (24684) Механика- (15423) Науковедение- (506) Образование- (11852) Охрана труда- (3308) Педагогика- (5571) Полиграфия- (1312) Политика- (7869) Право- (5454) Приборостроение- (1369) Программирование- (2801) Производство- (97182) Промышленность- (8706) Психология- (18388) Религия- (3217) Связь- (10668) Сельское хозяйство- (299) Социология- (6455) Спорт- (42831) Строительство- (4793) Торговля- (5050) Транспорт- (2929) Туризм- (1568) Физика- (3942) Философия- (17015) Финансы- (26596) Химия- (22929) Экология- (12095) Экономика- (9961) Электроника- (8441) Электротехника- (4623) Энергетика- (12629) Юриспруденция- (1492) Ядерная техника- (1748) Arhitektura- (3434) Astronomiya- (809) Biologiya- (7483) Biotehnologii- (1457) Военни бизнесмен (14632) Висока technologies- (1363) Geografiya- (913) Geologiya- (1438) на държавата (451) Demografiya- ( 1065) Къща- (47672) журналистика и смирен (912) Izobretatelstvo- (14524) външен >(4268) Informatika- (17799) Iskusstvo- (1338) историята е (13644) Компютри- (11,121) Kosmetika- (55) Kulinariya- (373) културата е (8427) Lingvistika- (374) Literatura- (1642) маркетинг-(23702) математиците на (16968) Механична инженерно (1700) медицина-(12668) Management- (24684) Mehanika- (15423) Naukovedenie- (506) образователна (11852) truda- сигурност (3308) Pedagogika- (5571) Poligrafiya- (1312) Politika- (7869) Лево- (5454) Priborostroenie- (1369) Programmirovanie- (2801) производствено (97 182 ) индустрия- (8706) Psihologiya- (18388) Religiya- (3217) Svyaz (10668) Agriculture- (299) Sotsiologiya- (6455) на (42831) спортист строително (4793) Torgovlya- (5050) транспорт ( 2929) Turizm- (1568) физик (3942) Filosofiya- (17015) Finansy- (26596) химия (22929) Ekologiya- (12095) Ekonomika- (9961) Electronics- (8441) Elektrotehnika- (4623) Мощност инженерно ( 12629) Yurisprudentsiya- (1492) ядрена technics- (1748)

Печат UK през втората половина на XX век: монополизиране и концентрацията

години

1. Диференциране на британската преса. Появата на масови издания (60 години на XIX - първите десетилетия на ХХ век.)

Загубата позиция на работилницата на света, Англия, обаче, запазва колониален и морска хегемония, доминиращата роля в посредничеството, застраховка световната търговия и банкиране, която все още е на английски буржоазия донесе огромни печалби растат всички "[33] [122].

Налице са съществени промени в философията на Западна Европа. Причина, Логоса, който е смятан за създаването на европейска манталитет, загубил своята универсалност, той престава да се разглежда като панацея за всички болести. Позитивизма и прагматизмът надделя идеята за полезност. Ирационализъм и intuitionism разпитан стойността на съзнанието, като Ницше обявен неразделна част от мита (ако не доминиращо) на човешкото съществуване.

Ще трансформация на услугата в наистина Юлиус Ройтер информационна агенция в тази ситуация. Процесът на прилагане на Райтер в журналистиката не е безболезнена, "стари", "Таймс" тип на английските вестници предпочитат да получават информация от чужбина от своите кореспонденти. Първите опити да се продават в чужбина новинарски медии бяха неуспешни, но тъй като 1858 г. ситуацията се промени. През 1859 г., Reuters е убедително доказана "Таймс" и други издания, че телеграмите ги получили много по-бързо, отколкото постовете на специални кореспонденти. "Таймс", "Morning Chronicle", "Morning Herald", "Дейли телеграф" и "Morning рекламодателя" ( "Morning обяви") в началото на 60-те години на XIX век. вече платени големи суми за да се абонирате за информация Райтер. Абонати агенция стана германските и белгийските публикациите. Въпреки това, в светлината на Кримската война, "The Times" продължава да е лидер, но броят на абонатите на Райтер след 1858 се е увеличил в същото време разширява мрежа от агенти, които не са били журналисти, и събира информация за Лондон [34] [124].

За някой, който работи агенция? "Английските читатели Reuter телеграми бяха изключително мъже с либерални възгледи на средната класа. Те биха могли да се считат за чуждестранни поддръжници на конституционно движение, предвид техния интерес в Гарибалди; но те изглеждаха по-роялист от републиканците, защото те действат силно нарушен царе и царици. Те биха могли да се разглеждат като поддръжници на британската имперска идея, ако това е въпрос на докладите на големите колонии и на "най-тъмната" Африка. Всички от тях са християни. Накрая, те имам един вид класическо образование и имаше някаква представа за съвременната литература, музика и наука "[35] [125].

В 1859-1860 GG. Европейската новини все още е доминиран от агенцията, но след това са били създадени индийски и китайски сервиз, и от 1861 г. "Ройтерс", свързана със света на сто линии. Австралия, Нова Зеландия, Южна Африка част от постоянните си интереси. В Англия е имало доклади за Гражданската война в Северна Америка. От 1868 г. "Ройтерс" новини за провинциални издания започна разпространението на Агенция "Press Association"; Чрез това сътрудничество, на агенция "Ройтерс" не се стреми да се превърне в услуга на вътрешна информация [36] [126].



Още през 1856 г., "Ройтерс", Френската агенция "Havas" и германската "вълк", направени стъпки към всяка друга - през 1859 г., е сключен първият писмено споразумение между тях. Новото споразумение, подписано от "Ройтерс" и "Havas" през 1865 г., "Havas" и "Волф" през 1867 г. През 1870 г. бе сключено споразумение най-голямо значение в Париж между трите агенции: той определя характера на връзката им до 30- те години на XX век. Започната точка на глобалното информационно пространство [37] [127].

В трудна ситуация се оказа Агенция по време на Първата световна война (1914-1918), когато конфронтацията разгъна пропагандни воюващи страни. Трябва да се отбележи, че Великобритания и четири часа след началото на военните действия свалиха кабелната мрежа в Германия, го лишава от важна информация канал.

Baron Ройтер (потомци на имигранти от Германия) трябваше да докаже истинската същност на британската агенция, и след доброволното оттегляне на фронта на единствения си син, и смъртта на жена си собственик на агенцията през 1915 г., се е застрелял. Неговото мнение е взето Родерик Джоунс (1877-1962), засилва позицията на агенцията. От 1918 г., Джоунс е отговорен за пропаганда в Министерството на информацията, но след това тя се превръща в сър Родерик, чиято автокрация ще продължи от 1919 до 1934 г. [38] [129]

В 60-80-те години във Великобритания получи нов тласък за развитието на различни видове периодични издания. Например, в Лондон има много вечерни вестници: "Pell Mell вестник" (1865), "London Daily Mercury" ( "Дейли Хералд", 1862), "Вечер Mercury" ( "Ивнинг Хералд", 1868), "Вечерни новини" ( "Вечерни новини", 1881), "Star" ( "звезда", 1855). Provincial "Liverpool Daily Post" ( "Daily Mail Ливърпул", 1855), отпечатано издание на сутринта в три часа, ден в девет сутринта и вечерта - в три часа. В викториански времена там сънди "Weekly Badzhet" ( "Weekly News", 1861-1912), "съдия" ( "арбитър", 1877-1939), "Хора" ( "Хора", 1881) [39] [131] , Редове списание периодични издания се присъединиха към "всеки две седмици Review" ( "Quarterly Review", 1865), месечната "Kontemporeri Review" ( "Съвременен преглед", 1866), "Nayntins век" ( "деветнадесети век", 1877), който бе публикуван от типа на французите " ревю де дьо Монд "(" ревю на два свята ").

През 1870 г. в Англия, бе приет закон за всеобщо начално образование за деца на възраст 5-13. Повишена грант образование: обществото се интересува от обучение на квалифициран персонал с опит в областта на техническите и природните науки.

През последните десетилетия на XIX век. Натиснете Прием на отдавна установени традиции, започва да изпитва някои трудности. Приходите са намалели много публикации. "Старите" вестниците загубили своята привлекателност в очите на обществеността: те изглеждаха твърде сериозни, техните заглавия са неизразителен, страница умножи политически публикации, и всичко, което е свързано с ежедневните житейски интереси, почти отсъства [40] [134].

Един от първите, които започнаха реорганизацията на британската преса, е Уилям Томас Стед (1849-1912). Дълбоко убеден, че журналистиката е проектиран да прави добро, е огромна сила на формиране на общественото мнение, през 1871 г., той стана главен редактор на "Северна Eco" ( "Northern Echo") в Дарлингтън. През 1880 г. той започва да работи през нощта, "Pell Mell вестник" ( "Вестник Pel-Chalk"). На неговите страници има криминални истории, статии в областта на търговията, които причиниха интерес на читателите. През 1890 Стед започна издание на "Преглед на мнение." Това беше дайджест, в които такива списания добиваната "Ревю" и "Списание" [41] [135].

През 1881 г., "синигер-бита" ( "Разни") Nyunes Джордж (1851-1910), основана - Евтини Weekly, който обеща да предостави на своите читатели интересни факти от най-интересните книги, списания и вестници по целия свят. Първоначално вестникът беше типични дайджест, след това се оказа и оригинални материали.

Идването на Англия в епохата на "новия" журналистика допринесе много за това, че през 1894 г. братята Alfred Harmsworth и Харолд Harmsworth купили Лондон "Вечерни новини" и да го модернизират. Преди това, A. Harmsworth, работещи в "синигер-бита", интересуващи се от един от нейните колони - "отговори на кореспондента" и реши да създаде един вестник, който се състои изцяло от такива отговори. През 1888 г. дойде първото число "Ansvers" ( "Отговори"). Специализира в производството на ниска цена печатни продукти, Harmsworth постига известен успех: тяхното публикуване в тираж от половин милион екземпляра [42] [138].

Но масово печатане недвижими първородния е национален ежедневник "Daily Mail" ( "Daily Mail"), основател на която беше A. Harmsworth през 1896. Неговият ангажимент за създаването на сутрешните вестници се дължи на факта, че пресата е слабо ориентиран към новата публика четене - чиновници и занаятчии. "Daily Mail" е създаден именно за тези "млади мъже и жени, завършили училище всяка година, които искат да четат всичко, което е написано просто и достатъчно интересно" [43] [139].

Първоначално това осем страници вестник беше доста традиционен по форма, но Harmsworth се променя непрекъснато неговото съдържание. Още през първата година от своето съществуване, "Daily Mail" се е увеличил с 200 хиляди копия. Копия на ден. Една година по-късно тя достигна половин милион, и четири - 700 000 копия .. Публикува своето издание неделя - "В неделя Daily Mail" ( "неделя сутрин вестници"), през 1899 г. той бе заменен от нивото на техниката, илюстриран и информативен вестник - "Illustrated Mail" ( "Илюстрирана поща"). В бъдеще, а разпространението на вестници и други издания - "Continental Daily Mail" ( "Continental Morning Post"), "оувъра Daily Mail" ( "Overseas сутрин поща").

Намаляване с цена "Daily Mail" (водещ до намаляване на приходите от продажби на дребно), А. Harmsworth увеличава кръвообращението и привлича огромно количество публичност. Вестникът започва да донесе значителна печалба. Той въвежда "Daily Mail" специални секции за жени, редовно публикува новини, вестници, проведени на кампанията. Тъй Harmsworth покровителстван самолети, вестникът плаща няколко големи награди летци [44] [140].

През 1903 г., Harmsworth започне да произвежда друг всекидневник - "Daily Mirror" ( "Daily Mirror"). Той е замислен като евтин издание, предназначено за домакини и е предназначен за домашно ползване. С течение на времето, на "Дейли Мирър" се превърна в още по-евтино илюстрираното издание, пропити с духа на Британската империя.

В началото на ХХ век. "The Times" Вестникът е мощен предприятието. Всъщност, "Таймс" публикува на страниците на 20-28 в обем от около 113 000 думи, без да броим рекламите. Вестник "наследници" "Таймс" бяха публикувани три пъти седмично, "Mail" ( "Поща" - общ преглед на основните публикации); "Times Weekly Edishn" ( "The седмичното издание на Таймс" - това препечатана от най-интересните изпълнения на "The Times"); "Litrecha" ( "Литература" - седмичен преглед на световната литература); "Issyuz" ( "Резултати" - две полу-годишен финансов обем). "Таймс" също се произвежда енциклопедии и справочна литература [45] [151].

Подобно на други високо качество британския вестник "Таймс" горд от нейните кореспонденти. По този начин, като се смята, че е имало равен на Хенри де Blovice (1825-1903) между военни кореспонденти. Въпроси на външната политика са, без съмнение, е приоритет във вестника, е съществена част от своя модел съдържание. Но това е в предлагането на информация за външната политика на видно идеологическа "отклонение" на вестника. Въпреки факта, че Наполеон III е съюзник на Великобритания, "Таймс", описан него сдържан. Вестникът се проправителствена позиция на в отразяването на ирландския въпрос, развитие на Балканите; Тя е активен участник "вестник война", водена във връзка с конфликта на Англия и Германия в Източна Африка. Не най-добрите страници на историята на "The Times" е позицията й angloburskoy война: тя игнорира съществуването на концентрационни лагери в Южна Африка, както и като прикритие за нахлуването на британците в Трансваал публикува фалшива, че експозицията е предизвикало широк обществен резонанс [46] [152].

През 1908 г., на "Таймс" отива в ръцете на Господ Нортклиф, който остава собственик на вестника до смъртта си. Така в едната ръка и е с високо качество, и маса печат, въпреки своята ясно изразена от разликата. Процесът на монополизиране на пресата в Англия набира скорост.

Англия Press диференциация е свързана не само с неговото разделяне на качествен и маса. В края на XIX - началото на XX век. Те са свързани с диференциацията на социалните медии.

По време на активност I International броят на английските издания на действа в името си. Един от тях - на работниците вестник "кошер" ( "Кошер", 1861-1876), един представител на синдикатите преса. Възникнал през стачното движение, тя публикува "в интерес на работническата класа." През 1876 г. тя е преименувана "Indastried Review" ( "Индустриален преглед") [47] [153].

Вестници и списания UK медиен пазар (20-50-те години на XX век.)

Важна стъпка в създаването на вътрешен предаването беше създаването на British Broadcasting Company (1923). През 1927 г. там Broadcasting Corporation Би Би Си Би Би Си. Изпълнителният и след това главен изпълнителен директор на Джон Райт (1889-1971) смята, че "на радио - този инструмент е почти безценен в социалния и политическия живот на обществото. Неговото въздействие ще се усети повече и повече в ежедневието в почти всички области на човешката дейност, въпроси от национален и международен "[48] [160]. През 1932 г. Би Би Си Би Би Си започва да излъчва на британците в чужбина и за англоговорящите владения: Коледа George V се обърна по радиото към субектите на империята. Скоро BBC BBC започна да предава двучасови "блокове" програми в Австралия, Нова Зеландия, Индия, Източна и Южна Африка. През 1935 г. Джордж. Reeth е подготвил документ "Позиции BBC BBC във войната", която формулира проблема на корпорация в условията на неизбежна, според организаторите на Би Би Си по-Sea, война.

През 1925 г. в Лондон за първи път с помощта на визуална информация е предаден на разстояние. През 1927 г. Би Би Си Би Би Си организира публично заседание на телевизионното излъчване. През 1936 г. той започва първата редовна телевизионна услуга в Лондон. Електронни медии - "Приятели и медии на конкурентите - все повече се утвърждава. Според добре познат изследовател на масови проблеми медийни М. Маклуън, технология за печат създаде публичен, електронно - маса.

В периода между двете войни е напрегната за английската преса. Процесът на монополизиране на вестникарския бизнес и списание се е засилил в Англия след Първата световна война.

Монополизиране на вестника и на пазара списание в Англия бе съпроводено с жестока конкуренция. Rothermere и братя Бери се състезава в борбата за провинциалната преса; унищожат взаимно, те не успяха и те са били принудени да се разделят сферите на влияние. Позиции един от Berry Brothers - Kemroza - засилени, когато през 1927 г. той става собственик на "Дейли Телеграф". Обемът на продажбите на вестника, след като имаше гигантски обращение, е намалял до 84 хиляди. Екземпляра. Но след "вливане" на такива публикации като "Morning Post", публиката, "The Daily Telegraph" се е увеличил до 100 хил. Читатели, и от 1939 вече са продадени 750 хил. Копия от вестника [49] [165]. В Kemroza ръце бе изразена загриженост "Amalgameyted натиснете" и в-к "Файненшъл таймс".

Empire Kemsli (брат Kemroza) включваше издание неделя (сред тях - на "Sunday Times"), както и на провинцията вестника.

Rothermere - собственик на "Daily Mail" - през 1928 г. основава компанията "Нортклиф Nyuspeypers Ltd.", която му позволява да се създаде мрежа от провинциалните вечерни издания.

Concern "Odams" придобито вестника London "Хора" и труда "Daily Herald" (съответно през 1925 и 1929 г.), които в търсене на своята "ниша" в пазара на четец състезаваше с Господ Бийвърбрук - собственик на "Daily Express" [50] [ 166].

След смъртта на Нортклиф нов собственик на "The Times" Вестникът е решил да се реорганизира своята компания, която е под формата на доверие към имота не се получи в неподходящи ръце.

Rothermere, Berry Brothers, Бийвърбрук за години напред ще бъдат хората, които ще определят спецификата на вестници и списания на пазара на Великобритания. Rothermere е случайно, че през 1934 г. е бил председател на Асоциацията на вестникарския бизнес.

списание развитие периодични Великобритания в 20-30th години на XIX век, не се различават стабилност. Постепенно те напуснаха сцената, след като любимите британските читатели на мензис, и бяха заменени с нови издания. През 1925 г. дойде месечния "Modern Vumen" ( "Модерната жена"), той бе последван от "End Vumen Home" ( "Жена и дом"), "Май Home" ( "My House"), "End Vumen Beauty" ( "жена и красота"), "Еври Vumen" ( "за всички жени"), повечето от тези публикации са престанали да излизат по време на войната, или са били в същото време спряно. Той се изправи "Country Man" Сред "списание" тип списания ( "селянин"), създадена от JW Roberson през 1927 г. Това издание с меки корици кратко и сбито обхваща събитията, които се случиха в провинцията. "Страна Man" е бил популярен, които, според историците на журналистика, е оприличена на "Рийдърс Дайджест" е добре известно, [51] [167].

По време на Втората световна война срещу пресата е приела редица нови ограничителни мерки: по-специално, е въвела система на така наречената доброволна цензура. Неговата цел "е да не пропускате в откритите печатни материали, които биха могли да дадат информация за враг, ценен от гледна точка на война. Тази система предполага контрол на фактите, а не на мнения ", но в същото време две нови раздел от Закона за държавна защита" е въведена, насочен точно срещу свободата на изразяване. Те позволиха на министъра на вътрешните работи да забрани всяка публикация по свое усмотрение "[52] [170].

21 януари 1941, без такси, е бил затворен "Daily Worker", както и по-малък издание на "Седмицата" ( "Седмица"), разпространява само чрез абонамент. Забраната беше вдигната 7 септември 1942 сериозно предупреждение бе направено от в-к "Daily Mirror" публикува карикатура, които биха могли, според служители, причината пораженство. натиснете реакция е смесен. "Daily Herald", заяви: "В сто пъти по-разумно да се даде възможност на вестника да пишат глупости, отколкото да се предприемат действия, които биха могли да подкопават общественото доверие в независимостта" [53] [171].

Така британската преса по време на войната не е претърпяла значителни загуби. От 1937 до 1947 г. броят е намалял леко провинциални и национални неделните вестници, но се увеличава тяхното обръщение. Броят на националните всекидневници е останала непроменена, но техните тиражи са се увеличили. Има по-малко от провинциалните сутрешните издания, но те започнаха да излизат в големи издания. Същата тенденция се проявява в седмичната преса, където се говори за динамиката на процеса на неговата концентрация. В края на 40-те и през 50-те пресата в Англия до голяма степен бе разделен между най-големите новинарски корпорации.

Един от най-мощните групата е "Daily Mirror Nyuspeypers" (собственост го Rothermere Сесил King роднина). Издателство, групата били "Daily Mirror" и "В неделя Piktorial". В допълнение към вестници и списания в Англия, Сесил King собственост вестници в Африка. Той инвестира в австралийската преса, както и в комерсиалната телевизия в Англия и Австралия. От 1959 г. С. Кинг бе за групата "Amalgameyted Press." "Odams Press Group" (А. Дънкан) собственост, с изключение на "Daily Herald", най-различни вестници и списания в UK, Африка и Австралия. "Рой Томсън Nyuspeypers" (бивш "Kemsli Nyuspeypers") спечели "Sunday Times" и "В неделя график." "Асошиейтед Nyuspeypers" Rothermere не само контролира вестниците Лондон ( "Daily Mail", "Daily скица", "Вечерни новини" и "The Sunday изпращане"), провинциалните пресата и чуждестранни издания, но и да инвестират в производството на вестникарска хартия, желязна руда депозити, в комерсиалната телевизия. Сред магнати на вестник и списание бизнес през 50-те и Джон Ellerman стоеше в Англия ( "Illustrated Nyuspeypers"), Харолд Дрейтън ( "United Nyuspeypers"), Господ Cowdray ( "Westminster Press Provinshl Nyuspeypers"), Харолд Harmsworth ( "Harmsworth Nyuspeypers Co., Ltd. ") [54] [172].

В 50-те години. подсилване на комуникационните власти и собствениците на вестници и пазар списание в Англия. Тази тенденция се проявява в годините на Втората световна война, и когато Господ Бийвърбрук и Господ Kemroz проведе важни държавни постове.

Независимо от това, в началото на 50-60-х на XX век се определя от спецификата на британските издания на пресата бяха водещи по това време сред качествените вестници и маса. Той продължава да бъде изключително висок престиж на "Таймс", въпреки че вестникът не се стреми да разшири кръга на своите читатели и разпространението му варира между 200-240 хиляди. Екземпляра. През 1959 г. той придобива национален характер "Манчестър Гардиън", отсега нататък само с "The Guardian" (150 хил. Копия). Повечето от вестника на качеството в голям тираж е "The Daily Telegraph и Morning Post" (1 млн. Копия). Оцеляване в дълга конкуренция, тя се обяви като сериозен и информиран издание е публикувано през 1888 г. "Financial Times" ( "Файненшъл таймс").

първо място от гледна точка на циркулация заета "Daily Mirror" (4,7 милиона. копия), последвано от последван от "Дейли експрес" (4 милиона.), "Daily Mail" (2т.) и "The Daily скица" Сред масата на вестници (1 милион. копия). Скандален "Новини от де World" в неделя чете от 16 млн. Man. Естеството на сериозна публикация успя да запази най-старата британския вестник "Обзървър". Out на конкуренцията в средата на 50-те години остава комикс списание "Пънч" (годината на публикуването му - 1842) [55] [174].

По време на войната и след войната имаше основна реорганизация на финансовата структура агенция "Ройтерс", която през 1941 г. е превърната в доверие. Половината от акциите на "Ройтерс" бяха продадени вестник на Асоциацията на предприемачите, които са включени собствениците на всички буржоазни вестници в Лондон, че в същото време за укрепване на връзките с медиите монополи на Агенцията и засилена финансова база. През 1945 г. общият персонал на служители "Ройтерс" (включително в чужбина) възлиза на 2000 души. До 1950 г., големите агенции Office действала в 23 страни, и малък - още 19. В 40-50s "Ройтерс" е получила над половин милион думи на различни съобщения [56] [179]. Позиции "Ройтерс" засилен в Азия, особено юг-изток, Африка, Близкия изток. Въпреки това, ако доходите, получени от "Ройтерс" в Европа, за първите пет години на войната се е увеличил четирикратно, от Далечния Изток - почти 11 пъти, след това рязко намалява приходите си (приблизително 4,5 пъти) от Индия, след обявяването на независимостта на страната [57] [180].

По време на войната само увеличава ролята на излъчване. В международната "радио концерт" (и до лятото на 1939 г., 25 страни са били международна услуга на чужди езици), гласът на Би Би Си по-море е доста забележим. През 1940 г., тя се излъчва на 34 езика и се излъчва всеки ден в 78 бюлетини. Особено внимание бе отделено на програми за повишаване на осведомеността, насочени към Германия и Италия [58] [181]. Трябва да се отбележи, че всички британски пропаганда по време на Втората световна война, координирана Брус Локхарт, които Уинстън Чърчил е назначен на поста генерален директор за провеждане на политическа война. През 1918 г. в Русия за участие в антисъветска конспирация, той бе осъден задочно на смърт, няколко години работи в "Evening Standard", написал няколко книги и починал на възраст от 86 години.

Броят на английски език чуждестранна излъчване постоянно се увеличава: в края на 1941 г. Би Би Си заяви Xi със света в 39 езика; обемът на предаването е около 440 часа на седмица (и използвани не само "класическите" езици и диалекти, като марокански арабски). За да препредават своите послания Bi-Bi-Si използва и местни предаватели. Етер била предоставена и на окупираните страни. През 1941 г., една забележителна радио кампания се проведе на Би Би Си по-Sea, който започва с предаването на Морзовата азбука е началните букви на английската дума победата (Victory) и първите акорди на Петата симфония на Бетовен. Кампанията имаше голяма морална подкрепа на жителите на тези европейски страни, които са включени германските войски.

Натиснете в системата на съвременната британска журналистика (60-90-те години на XX век.)

През 60-те, Великобритания е на трето място в света по производство на промишлени продукти в областта на транспортна техника е по-малък само в Съединените щати. Повечето британски работници са заети в сектора на услугите промишлеността и. До 90-та година е сериозно променена структура на капитала на страната. Увеличаването на инвестициите в най-модерни хай-тек индустрията (страната е една от водещите места в света по разходи за изследвания и развитие). В същото време на водеща позиция в света и напусна британския селското стопанство, въпреки че той работи много малка част от населението - 2.1%.

През 60-90-те години на XX век. ръководител на правителството се появи с редуване консерватори и труда (например Харолд Уилсън беше на власт 1964-1970 и след това от 1974 до 1976 г., и Маргарет Тачър - 1979-1990)

През 1988 г. от сливането на Либералната и Социалистическата партия формира партията Либерални демократи, и след разделянето на Комунистическата партия на Великобритания през 1991 г., е имало партия Демократична левица, от 1988 г. насам има Комунистическата партия на Великобритания. В страната има 309 синдикатите са били официално регистрирани в 90-те години.

Един от най-сериозните в края на отчетния период е възникнало през 1969 г. Политическата и социална криза в Северна Ирландия - Ълстър. Големият резонанс в света е бил въоръжен конфликт Великобритания и Аржентина през 1982 г., "Tides" и "приливи" на британската икономика, засегнати от социално-политическата ситуация в страната, която е била подложена на редица големи стачки. Неясни пропуски за Великобритания и процеса на европейска интеграция (от 1973 г. насам тя е - член на ЕС).

През 60-те Великобритания класира на първо място на Запад за разпространение на вестници: "Британците купуват два пъти по-много вестници като американците са три пъти повече, отколкото французите. Почти половината от населението на Англия редовно купува един вестник, "[59] [186].

А хиляди британски през 60-те години имаше ежедневни 514 копия от вестници, общата дневна циркулация на която достигна 27 млн. Във Великобритания и Северна Ирландия излезе 120 дневно и неделя вестници 15, 1268 дневници, списания и повече от 4687 хиляди други публикации. На сутринта, е имало 10, 2 и 8 вечерта в неделя национални вестници, публикувани в Лондон и се разпространяват в цялата страна. Общият тираж на провинциални вестници е 7 млн. Копия дневно.

Сред медийните монополи на преден план в 60-те години се мести група от Господ Rothermere "Associated Nyuspeypers Co., Ltd.", "Бийвърбрук Nyuspeypers Co., Ltd.", A група на лорд Сесил King "Interneyshenl Publishing Corporation", "Thomson Organizeyshn Co., Ltd.", Фирма "Новини от Световната Organizeyshn Ltd. ".

Проблемът за монополизиране на британската преса в началото на 60-те години е проучен от Кралската комисия по печата. Установено е, че трима от групата имали 67% от всички вестници в Обединеното кралство, с изключение на неделя; Те също така притежава 87% от неделните вестници. Четири група, контролирана от две трети от всички тиражи на вестници и масови списания обращение в страната: "Общият размер на капитала на Четворката - Бийвърбрук, царя и Rothermere Thomson - капитал надмина всички други вестници и списания, заедно" [60] [187]. Рой Томсън - родом от Канада, бивш търговец радиостанции в 30-те години започнаха да купуват вестници в страната и чужбина. През 1953 г. той се превръща в шотландския вестник "Скотсман" ( "Скотсмън"), и в края на 50-те години се опитва да се ангажират в по-нататъшно разделение на пазара на вестници и списания в Англия. Въпреки това, той не може да получи около S. King, който стана през 1961 г. собственик на най-голямата в списание империя на Запад. Thomson укрепва позициите си в областта на медиите в Азия и Африка, а след това в Англия, започва да публикува списание "Family Circle" ( "семейство"). В началото на 60-те години в областта на оглед на вестник Thomson "The Times" пада, на която по това време е изпитвало затруднения :. Circulation от 250 хиляди копия не й позволи да се чувстват доста стабилна. Thomson Financial ситуация по това време е бил достатъчно силен, и нейната столица е сериозна гаранция за евентуална просперитет на вестника, който се счита за "английския национален институция." През 1966 г., на "Таймс", след много дебати, бе поето от Thomson. До края на 60-те издание на този независим, но близо до консервативния вестник беше 401 хиляди копия, обем -. 18-20 страници. За Queen и членове на кабинета се подготвя специално издание на специална хартия.

Целта на жестока конкуренция започва през 1968 г., в-к "Новини от де World", чието обращение - повече от 6 милиона копия -. Е най-високата циркулацията на английските вестници. В борбата за "Новини от де World" се сблъскват интересите на едно ново поколение от британските собственици на медиите, които напълно се декларират по-късно като "олицетворява" Много тенденции на журналистиката, както в Англия, така и в чужбина. Това е австралийски магнат Рупърт Мърдок и Робърт Максуел (по-рано Лудвиг Хох), който стана гражданин на Великобритания след Втората световна война. През 1968 г. Мърдок получи значителна част от акциите, "Новини от де World", и след известно време става представител на компанията, наследявайки Сър Уилям Кар. През 1969 г. Мърдок купил загрижеността IPK нерентабилно ежедневник "San" ( "Sun"), който да замени през 1964 г. по труда "Дейли Хералд" на.

Промени настъпват в най-ПЧИ, особено сега, когато в 60-те години беше огромен ежедневник "Daily Mirror". Глава IPK Сесил крал през 1968 г., влезе в конфликт с премиера Харолд Уилсън, след това бе принуден да подаде оставка: "крехкостта на разпоредбите на краля - продължаването на Нортклиф Вестници магнат - изглежда много външни невероятно и загадъчна изненада. Все пак, това се извисяваше, и крехкостта на финансовото състояние на Групата. Въпреки огромния размер на своите обрасли вещи, King започна в момента на откриване на неуспех да се вземат предвид всички последствия от скъпоструващи операции "[61] [188]. В действителност, има сливане IPK и загриженост "Reid Corporation" - гигантски хартия и производството на целулоза.

В света на собствениците на вестници във Великобритания в началото на 70-те години. има някои промени.

За художника предната Рой Томсън притежавал периодични издания във Великобритания, САЩ, Канада, Латинска Америка, Африка, както и радио и телевизионни станции. Тя запазва водещата си позиция и IPK, въпреки финансовите трудности, които е в състояние да бъде решен чрез сливане с "Райд Corporation". IPK остана водещите вестници "Дейли Мирър", същото монопола принадлежали на неделните вестници, провинциалните вестници, списания за жени; все още поддържа контрол над редица PKI африкански публикации. "Асошиейтед Nyuspeypers" Грижата Бийвърбрук "Pearson - Longman," Бери Груп притежава значителен място на пазара на вестници и списания на UK. През 1969 г. в Англия, той започва да работи на монопола на Рупърт Мърдок "News Ltd.", който ще набере сила през следващите години.

По това време, то определено политическата ориентация на водещите английски издания. На консервативната партия (а не за правото му крило) ръководи "Daily Mail", "Дейли Телеграф", "Сънди телеграф" ( "Сънди телеграф"), "Daily Express", "В неделя Express", "Новини от де World", " Бирмингам пост "(" The Birmingham поща ")," Йоркшир пост "(" Yorkshire-поща ")," шотландец "," Сънди Таймс "," Файненшъл таймс ". Консервативната медии центристка включени вестник "The Times" "Сан", седмичник "Икономист" и "Спектейтър". Тя бе за либералния център "Гардиън", "The Observer", "Lisner". Дясното крило на Партията на труда се основава на "Дейли Мирър" и "Хора"; Център по труда - ". Трибюн" "New Statesman" ( "New Statesman") и Сред публикациите, свързани с комунистическата партия, може да се отбележи, "Утринна звезда", "Memo", "труда на месец."

В 70-те години ясно идентифицира читатели "ниша" на качеството и маса от британските издания. Ако 25% от читателите на "The Times" бе за най-високите кръгове на обществото, по отношение на "Дейли Мирър", тази цифра е 1%, а за "Дейли експрес" - 3%. 39% от работниците на страната чете, "Daily Mirror", 31% - "Daily Express" [62] [195]. Съответно формира и модел на определен тип хартия (както материално и декорация), "качествени" медии в отразяването на най-важните социално-политически въпроси се обърнаха към ума на читателя, на базата на системата на аргументи, като призова публиката да логически разсъждения и доказателства. Средствата за масова информация обикновено се използва метод на вдъхновяващи ефекти, които "внушава душевно състояние, т.е. идеи, чувства и усещания, без помощта на логиката и никакви доказателства "[63] [196]. Изобилието на илюстрации, закачливите заглавия, напечатани с едър шрифт, желанието да се фокусират върху езика на улицата - всичко това стана запазена марка на "популярните" вестници. Значителна част от тези издания на вестника пространство назначен и разпределена за реклама и съобщения, новини, заемат много малко място. Според собствениците на масовите вестници, връзките им не трябва да отпечатате това, което можете да видите по телевизията, т.е. информация. Не е случайно, че възходът на масово разпространение на вестници е причинил в 70-те години на британската обществена загриженост [64] [197].

През 70-те години - началото на 80-те години във Великобритания продължават да работят на концентрация и монополизация на тенденциите в областта на медиите. От 1920 г. е намалял с почти 35% от 1970 г., броят на английските вестници; 1974-1981 вместо 1300 провинциални вестници излизаше от 800; в продължение на 30 години, в началото на 80-те години, броят на вестниците, не е собственост на конгломерати или конгломерати падна от 490 до 220.

В средата на 70-те години Великобритания е изправена пред сериозна криза в областта на печат: в редица публикации намалява кръвообращението, намалява печалбите. Приет техните позиции "Вестник царе" от по-старото поколение в национални вестници в списъка на публикациите не беше Thomson, Бийвърбрук, Astors. Намалена циркулация на национални вестници: през 1970 г. те възлизат на 37 милиона копия в 1980-33500000 Кризата не подминава и партийната преса; .. през 1974 г. издание на "Утринна звезда" е 45,000 копия, през 1976 г. - 41 235, през 1979 г. - 34588 копия.

В началото на 70-те години е имало трудности във вестник "Таймс", че новият собственик, който, R. Thompson, не може да го направи в печеливш предприятието. Дефицит "Times" в близост до два милиона лири стерлинги [65] [198].

В 1978-1979. на "Таймс", застрашени от затваряне: "Въпреки престижа си, на" Таймс "за дълго време причинява увреждане на собствениците. Трудни отношения със синдикатите във връзка с опитите за въвеждане на модерни техники за отпечатване и, съответно, да се изхвърлят на улицата "допълнителен персонал" е довело в 1978-1979 на факта, че собствениците са спрели издаването на "The Times" 348 дни "[66] [199]. Опции за спестяване на вестника обсъдено за дълго време; те говорят за възобновяване на "Таймс", публикувано в провинциалните печатници, оборудвани с най-новите технологии, и дори прехвърляне на производството в САЩ "Таймс", за да го достави всеки ден във Великобритания и се продават на по-ниска цена. Times журналисти "е направено предложение за създаване на консорциум, който ще бъде в състояние да си купи вестник. Кандидатурата на евентуален купувач "Таймс" беше обсъдена не само в британските медии, но и в чужбина [67] [200]. The Royal Комисията за пресата в средата на 70-те стигнаха до заключението, че изходът от кризата може да се постигне чрез въвеждането на нови технологии и да се намали с една трета от работната сила.

Въпреки кризата в "традиционния" печат Великобритания, редица публикации в 70-те години не само успя да запази своята рентабилност, но и печели популярност сред по-широка аудитория. Това се отнася, например, безплатни вестници, кой номер 1974-1981 е нараснал от 194 на 512. Тяхната публика в началото на 80-те години е 95% от населението.

През 1971 г., търговско телевизионно излъчване в провинциите и започна да се оформя в конкуренция с телевизори BBC BBC беше въведена във Великобритания. Обемът на външната предаване на Би Би Си Би Би Си по това време е в размер на 720 часа на седмица (по-малко от тази на САЩ и СССР), е осъществен трансферът на 37 езика. В 70-те години в структурата на предаването Bi-Bi-Si се променя непрекъснато, но най-големите чуждестранни редакциите са арабски, френски и немски. Сред социалистически страни руския офис заема централно място (45 часа седмично). В същото време, тя провежда редовен техническото превъоръжаване на ВВС на-море [68] [201].

Степента на концентрация на производството във вестник индустрия на Великобритания в началото на 80-те години, когато 80% от тиража на английските вестници бяха публикувани от три мултинационални компании - "News International", "Рийд International", "Трафалгар House" - беше много високо. Вестник и производство списание (за общите разходи на продукцията) е на 3-то място сред клоните на британската икономика. Изчислено е, че един на всеки четири от пет британски вестници, притежавани от конгломерати или конгломерати, включително и тези на транснационален характер. "Трафалгар House," Empire поглъщане Бийвърбрук (и собственост "Daily Express"), е бил свързан с корабостроителната промишленост, туризма, бизнеса с недвижими имоти. За да отворите нов вестник - "Daily Star" ( "Daily Star"), групата е продала няколко сгради в Лондон за 40 милиона паунда .. "Асошиейтед Nyuspeypers" контролирано маслото, като собственик на земята, транспорта и ресторанти. В края на 70-те години, "Рийд International" е инвестирала голяма сума в една компания в Южна Африка, за да произвежда опаковки.

През първата половина на 80-те години отиде по-далеч преразпределение на силите на пазара на медиите в Обединеното кралство. Флийт Стрийт беше изчезнал конгломерат "Трафалгар House." Потомците и наследниците на Бийвърбрук, Thomson Kemroza не са като добре адаптирани към силната конкуренция, както техните предшественици. На първо място в областта на средствата за масово осведомяване на Великобритания се мести на Рупърт Мърдок и Робърт Максуел.

За преса 80-те години във Великобритания "се характеризират с продължаващото засилване на концентрацията в пресата. 70% от дневната и неделя натиснете контролира групата, който става американски гражданин Р. Мърдок ( "News International"), Максуел R. ( "Mirror Group Nyuspeypers"), лорд Стивънс ( "United Nyuspeypers"). Остани силна позиция групи Rothermere и Thomson.

До началото на 80-Рупърт Мърдок вече се смята за един от най-известните международни "медийни господари". Баща му - Нортклиф едно - беше издателят на вестник "масов интерес" в Австралия. Сам Р. Мърдок успешно занимава с вестникарския бизнес в Австралия, където той придобил конкурса за умения, което е полезно да го в завладяването на пазара на пресата извън родината си. Empire Мърдок първоначално е създадена като транснационално. В края на 60-те години бе белязана от придобиването на две масови Мърдок британски вестници - "Новини от де World" и "Сан". В 70-те години, че пресата магнат станаха по-активни в САЩ, където той става собственик на един от най-старите вестници в страната - "New York Post" ( "New York Post"), основан през 1801 г., като през това време той вече е купил два вестника Тексас, основана на дневната "звезда", завладя вестник "Village Voice" ( "Village Voice"), както и списанията "Ню Йорк" и "New West" ( "New West"), на която беше сензация и извън Америка.

Завръщането на Мърдок в Флийт Стрийт се дължи на покупката на вестник "The Times" и "Сънди таймс". Империята му вече включва повече от 80 вестници, списания, радио и телевизионни станции, филмови студия, документацията на фирмата, петролни находища, добив кариера, животновъдни ферми. Независимо от факта, че съвместната циркулацията едно време на вестници, закупени от Р. Мърдок, е излязъл извън рамките, установени от законодателството на антимонополната, сделката се състоя. Според акта от 1973 г. относно справедливата търговия продажба публикации се допуска, ако те са безполезни (както е добре известно, "Таймс" имали сериозни финансови затруднения след това).

В бъдеще, 17% бяха намалени редактори и принтери персонала. Това беше началото на войната Р. Мърдок със синдикатите, която беше разработена в средата на 80-те години.

В началото на 80-те години в затруднено финансово положение в групата "Mirror". Според неговия мениджър, решението за продажба на "Огледалото" е станало "преди всичко, защото това не е рентабилно. Знаехме, че не е в ред с нашата собствена, но мислех, че ще се установи процедурата за непроизводителни "[69] [202]. Максуел е бил в състояние да се възползват от инициативата, и той става собственик на "Дейли Мирър", "В неделя огледалото", "Хора", "Record The Daily" и "Спортинг Life" (това е четец на кралицата на Великобритания). В началото на 1980-1990-те години "Daily Mirror" и "Daily Record", публикувано издание, равна на една четвърт от общия тираж на дневна британската преса.

През 80-те години във Великобритания имаше shirokorazvetvlennoy мрежови периодични издания. Той продължава да поддържа традиционното за медиите разделение на страната за качество и маса. И тя, а другата запазва своя фокус: първата, адресирано до образован читател, често се свързва със системата за контрол, беше информативен и аналитично; второ, насочена към широка аудитория, веднага последван нейните вкусове и нужди, отколкото се опитва да промени или подобри човешката природа. Обе разновидности британской прессы нашли и своего рекламодателя. На страницах качественной печати печаталась дорогостоящая реклама тяжелой промышленности, строительной индустрии, недвижимости; массовая рекламировала, как правило, товары массового потребления.

В середине 80-х годов наиболее высокотиражными массовыми газетами были «Ньюс оф де Уорлд» (4,78 тыс. экземпляров), «Сан» (4,05 млн.), «Миррор» (3,26 млн.), «Дейли Экспресс» (1,98 млн.), «Дейли Мейл» (1,86 млн.). Тиражи качественных изданий распределялись следующим образом: «Дейли Телеграф» (1,3 млн. экземпляров), «Гардиан» (421,6 тыс.), «Таймс» (305,7 тыс.), «Файненшл Таймс» (204 тыс.).

Отличалась разнообразием английская журнальная периодика. Ее представляли политико-экономические и научные издания, например, «Экономист» (232,1 тыс. экземпляров). Освещал проблемы политики, литературы и искусства еженедельный журнал «Нью Стейтсмен» (40 тыс.), основанный при участии Дж.Б. Шоу и имевший лейбористскую окраску, и журнал «Спектейтор» (18,4 тыс.), ориентировавшийся на консерваторов. Среди изданий по вопросам науки и техники серьезное место занимал еженедельный журнал «Нью Сайнтист» (77,2 тыс.).

Иллюстрированными еженедельниками для женщин являлись «Вумэн» (1,3 млн. экземпляров), «Вумэнз Оун» («Журнал для женщин») (1,38 млн.), «Ми» (1,25 млн.).

Большой популярностью пользовались в Великобритании издания, освещающие деятельность телевидения и радио, – «Радио Таймс» (3,36 млн.) и «Лиснер» (29,2 тыс. экземпляров).

На рубеже 90-х годов наметились новые изменения в структуре Би-Би-Си. Если в середине 80-х годов корпорация обладала четырьмя общенациональными каналами радио, местными радиостанциями и двумя каналами телевидения, то планировалось оставить два национальных канала радио, создать три общенациональных канала эфирного телевидения (два – в ведении Би-Би-Си), обсуждался вопрос о расширении возможностей коммерческих эфирных телекомпаний, речь шла о создании новых космических телевизионных каналов, расширении кабельной сети и создании местных микроволновых телестанций.

Иновещание Би-Би-Си в 80-е годы составляло 643 часа в неделю с использованием 39 языков.

В 1982 г. был открыт первый британский канал спутникового телевидения, в 1989 г. он начал использовать люксембургский спутник «Астра», след которого охватывает всю Западную Европу. В дальнейшем на орбиту были выведены очень дорогостоящие спутники «Марко Поло», что расширило возможности британского телевидения.

В 80-е годы шло изменение структуры агентства «Рейтер». Руководство заявило, что первоочередной задачей «Рейтер» является достижение самых высоких стандартов в организации службы новостей. В это время агентство превратилось в гораздо «более международную службу», чем какое-либо другое: журналистский штат «Рейтер» за рубежом составлял 514 человек, «Ассошиэйтед Пресс» – 346, «Франс Пресс» – 310. К 1984 г. штат агентства насчитывал 3865 сотрудников. Из них 2085 в Европе, 817 в Северной Америке, 675 на Ближнем Востоке, в Азии, Австралии, 288 в Латинской Америке. Самый большой оборот средств агентства был связан с европейским рынком. «Рейтер» создало одну из наиболее разветвленных компьютерных сетей в мире. Его базы данных находились в Лондоне, Нью-Йорке, Гонконге, Франкфурте, Женеве[70][205].

През 1984 г., "Ройтерс" е престанал да бъде частно предприятие, и се превръща в акционерно дружество. печалбата му възлиза на почти 100 млн. долара. Служители "Ройтерс" ежедневно получава 60 хил. Информация думи до 15 хил. Пропаганда органи, предприятия и банки в почти 160 страни по целия свят. Икономически Service предоставя информация за валутните курсове, цените на стоките. До края на 80-те години в "Ройтерс" значително се увеличи делът собственост на Робърт Мърдок.

Започнете 90-те години бе белязана за журналистика UK тенденции към повишаване на глобализацията в медиите. Глобалният характер на придобитото "Файненшъл таймс", излиза в две издания: едната е за жителите на Британските острови, а другата е с международен характер и се разпространява в 160 държави, то се чете във финансовите столици на света. Вестник получава изчерпателна информация не само от Европа, но и от Азия, Африка, Южна и Северна Америка. Решено бе, че съвместно издание на "Файненшъл таймс" и руската "Известия". "Файненшъл таймс" си сътрудничи с Ал-BBC, съобщава на бизнес и финансови новини бюлетини по радиото - Британското и чуждестранно. 24 часа в денонощието и 360 дни в годината, "City Line", "Financial Times", съобщава жизнено важна търговска информация [71] [206].

През 1991 г. Великобритания е изправена пред явление, което едва ли е типично за нея журналистика леко намаля през масово търсене на медии и повишен интерес към качествените публикации. Това се дължи на увеличаване на търсенето в публиката на сериозна информация, както и усилията за затъпяване популярните вестници. Някои спад на интерес в средствата за масова информация е била причинена от факта, че младата публика го фокусира не само по телевизията. На негово разположение оказа широка гама от видео, компютърни игри, с които "старите" медии е доста трудно да се конкурират.

През 1992 г. спадът на тиражите е засегнала и висококачествени публикации. Няколко увеличава циркулацията на неделните издания имат своята аудитория. В същото време положението се е влошило сериозните седмичници, престана публикация "Encounter" списание ( "Crash"). През 1992 г. списанието изчезна "Lisner", но след това затвори известния комикс списание "Пънч".

През следващите години, на британския пазар преса продължава треска. Покачващите се цени на хартия са довели до факта, че вестникът започва да губи всички свои читатели все повече и повече. Редица публикации са решили да използват съвместно база печат, за да издържат на натиска на конкурентите.

През 1993 г., Р. Мърдок стартира "ценова война." Дъмпинг по-ниски цени за публикуване, принадлежащ към него е да ги доведе до излитане писти: обращение "Times" е достигнал най-високата си точка - 600 хиляди копия .. "Война на цените" не може да устои той твърдеше, независимостта на "Индипендънт": тя дойде под контрола на консорциума, ръководен от "Mirror Group Nyuspeypers" (с участието на испанската република). Намалено обръщение "Daily Telegraph"; имаше опасения, че пазарът се свива сериозни вестници. Общественото мнение се отнася и маса медийни дейности, които от началото на 90-те години показаха постоянство в преследването на сензация и "шпионаж през ключалката." Скандалният тон, "етикетиране" са присъщи на много таблоиди. В 90 години е имало опити за спиране на прекомерното медийно вмешателство в личния живот, но те не са били успешни: през 1997 г., "Daily Mail" обяви, убийци малко хора оправдан от съда. През 1996 г. той се премества в седмичното издание на списание "Dempsterz" ( "Хлъзгави стъпки"), специализирана в разпространението на клюки и слухове. В допълнение, тя ще бъде тримесечна публикация се появява в един много скъп изпълнение печат [72] [207].

В началото на 1980-1990-те години бе краят на ерата на Флийт Стрийт. Това се дължи на факта, че много издатели са се преместили в нови съоръжения, оборудвани с модерни съоръжения. Натиснете усети възможността за нов приток на капитали и нови собственици на пазара на вестници и списания. След като най-голямата английския вестник "ляво" Флийт Стрийт, там е не само най-новите характеристики на съдържанието и графичния концепцията на британски национални вестници, но също така и в самата същност на редакционните дейности: намаляване на елемента на живо комуникация между журналисти в събиране на информация голяма роля играе телефон и компютър, повишава статута на служителите, "bunchers" готова информация, и репортери са склонни да напуснат сградата на офиса [73] [208].

В началото на 90-те години е имало ново преразпределение на силите на пазара на британски медии. След смъртта на Робърт Максуел (обстоятелствата около смъртта му не са ясни), възникна въпросът за съдбата на неговото наследство. Максуел Corporation е частично придобити от консорциум от "Macmillan - Makgrouhill" и М. Zakermanom (собственик на "US News и World Report"), "Yueropien" придобито братята British Barclay. Що се отнася до "Mirror Group Nyuspeypers", а след това решението на проблемите си се превърна продължителен: обществото се страхува "плъзгане надясно", а самата група, и в-к "Daily Mirror", че би могло да се засили материалното и политическото обединение на британската преса. Изпълнителният директор на "Mirror Group" е David Montgomery [74] [209].

Д. Монтгомъри се опитва не е консолидиране на позицията на "Mirror" (под това име, той реши да се освободи "Daily Mirror"). Вестник през 1996 г., загуби 4,9% от тиража си, който падна до нивото на 2533 хил. Копия, а постоянното му съперник "Сан" Р. Мърдок намалена циркулация на само 1,1%, продължавайки да продаде 4.02 милиона. Копия , "Mirror" се е подобрило дизайна на предната страница, и дори се осмели да го по-сериозни теми направи. Вестникът се надява да остане издание, привличане на читатели изобилие от материали за отдих и спорт [75] [210].

В края на 80-90-те години на нашия век проведе нови дейности, свързани с развитието на законодателството в областта на пресата във Великобритания, тъй като страната не разполага с конституция, като един от основния закон; конституционна стойност, придобита прецедент, съдебни решения и редица закони: Магна харта в 1215, Закона Habeas Corpus в 1679 г. закон за правата от 1689, и т.н. Във Великобритания оперира антитръстовите закони, но в същото време се запазват и възможността да. го заобиколят закона. Има закони за клевета (клевета), защитени интересите на държавата, но няма закон, който позволява да се пазят в тайна източника на информация.

В края на 80-- началото на 90-те години в Обединеното кралство да прилагат мерки за регулиране на медиите, продължава административен контрол над пресата, радиото и телевизията. Редица случаи счита правото на британските журналисти да редакционна тайна. През 1989 г. той започва да провежда експериментални телевизионни предавания от Камарата на общините, обаче, веднага бяха предвидени някои ограничения, свързани със спазването на журналистическата етика [76] [212].

В 1990 г. в Великобритании был принят новый закон о радиотелевещании, внесший серьезные изменения в систему коммерческого телевидения. Закон предусматривает выдачу лицензий на право вещания (претендент должен пройти жесткий отбор и, в случае получения лицензии, неукоснительно выполнять зафиксированные в ней условия). Принятие нового закона фактически распространяет на Великобританию общие для стран Объединенной Европы правила регулирования деятельности радио- и телевещания.

На рубеже 80–90-х годов был выдвинут законопроект об ограничении продажи порнографических изданий, однако он не получил единодушной поддержки, как и другой законопроект, направленный против расовой ненависти. В Великобритании сформировалась группа сторонников реформы английской неписаной конституции за включение в нее Билля о правах и положений о свободе информации[77][213].

Для английского телевидения 90-х годов характерны тенденции конкуренции и монополизации. С Би-Би-Си конкурируют коммерческое, а также спутниковое, кабельное и эфирное телевидение (правда, лишь 12% семей приобрели оборудование спутникового и кабельного телевидения). Слились несколько телевизионных компаний. Наибольший общественный резонанс вызвало объединение «Скай Телевижн» (владелец – Руперт Мэрдок) и «Бритиш Сателлит Бродкастинг». Так как обе службы были нерентабельными, антимонопольное законодательство в данном случае применено не было. В результате их финансовое положение упрочилось, и образовалась новая организация спутникового телевидения, которая приобрела характер небританской службы, – Би-Скай-Би. Была проведена «мини-приватизация» Би-Скай-Би, для чего ее владельцы прибегли к флотации, продаже части ее акций. Примеру Би-Скай-Би последовали и ее конкуренты. Би-Скай-Би предложила сенсационный рекламный проект: запустить на геостационарную орбиту специальный спутник «Скай» со светящейся рекламой.

В 1992 г. была создана Всемирная служба телевидения (ее основали Всемирная служба радиовещания, телевидение Би-Би-Си и коммерческая служба «Би-Би-Си Энтерпрайзис»).

В 1996 г. самой читаемой ежедневной газетой продолжала оставаться «Сан» (4073601 экземпляр), увеличился тираж «Дейли Мейл» (2039713). Повысили объем распространения «Мейл он Санди» (2138465), «Санди Таймс» (1138337); вне конкуренции – воскресная газета «Ньюс оф де Уорлд» (4656718). Стали продавать больше своих экземпляров «Таймс» (688205) и «Файненшл Таймс» (308556). Менее удачной оказалась ситуация для «Индепендент», «Дейли Телеграф» и «Санди Экспресс»: их тиражи снизились[78][214].

В типологической системе английских печатных СМИ возник совершенно новый сектор "freesheet" - "горячие новости".

Что же касается печатных СМИ, то в Великобритании к августу 1992 года насчитывалось тринадцать национальных ежедневных газет с общим тиражом более чем четырнадцать миллионов экземпляров. Самые большие тиражи были у бульварных газет "Daily Mirror", "Sun", "Daily Mail" и "Daily Express". И только пятое место среди наиболее популярных газет занимает "Daily Telegraph", характеризующаяся как broadsheet - массовая широкополосная газета, относящаяся к качественной прессе. Это единственная ежедневная качественная массовая газета с тиражом более чем пятьсот тысяч экземпляров. Таблоиды доминируют и на воскресном рынке. Из десяти национальных газет, выходящих в воскресенье и доступных британскому читателю, пять наиболее популярных можно назвать "бульварными газетами".

Надо иметь в виду, что эти данные - всего лишь моментальный снимок национального газетного рынка: так он выглядел в течение шестимесячного периода с января по июнь 1992 года. Между тем, в течение пятилетнего периода между 1988 и 1992 годами наблюдалось последовательное снижение упоминаний бульварных газет, таких как "Sun" и "Daily Star".

Главные собственники и доля акций
национального газетного обращения в Великобритании
(в %, данные на январь - июнь 1992 года)

< td> 7.3
Собственники: Издания Ежедневные Воскресные
News International: Sun, Today, Times, Sunday Times, News of the World 31.3
Mirror Group Newspapers: Daily Mirror/Record, People, Sunday Express 25.4
United Nespapers: Daily Express, Star, Sunday Express 16.4 10.4
Associated Newspapers: Daily Mail, Mail on Sunday 10.8
Hollinger: Daily Telegraph, Sunday Telegraph 3.4
Newspapers Publishing: Independent, Independent on Sunday 2.7 2.4
Guardian and Manchester Evening News: Guardian, Observer (с мая 1993 года) 2.9 3.3
Financial Times Ltd: Financial Times -
Apollo: Sport, Sunday Sport - 1.9
Morning Star Cooperative Society: Morning Star - -

Самая большая из них - "News Internantional" - принадлежит Р.Мердоку. Вторая по мощности, "Mirror", была перекуплена Робертом Максвеллом в 1984 году при скандальных обстоятельствах. И все же никто не подозревал в момент этой сделки, что именно ей суждено положить начало новой стадии периодически разгорающейся войны с профсоюзами печатников из-за раздутых штатов и права руководить, завершившейся созданием новой газетной империи. Подробнее об этом можно прочитать в книге Джо Хейнза "Максвелл. Биография успеха издателя, миллиардера, политика", выпущенной на русском языке совместно издательствами Москвы и Тбилиси в 1991 году. После загадочной смерти Роберта Максвелла 5 ноября 1991 года управление "Mirror Group" перешло консорциуму банков и других банковских учреждений. К этому времени она уже является собственником 25% ежедневных и 30% воскресных печатных изданий.

"Guardian" и "Independent" кажутся независимыми, поскольку не принадлежат ни одной из вышеупомянутых корпораций, - это акционерное общество, организованное таким способом, чтобы гарантировать целостность пакета редакционных документов. Хотя в 1991 году "Independent" и ее двойник "Independent on Sunday", испытав финансовые затруднения, изменили структуру и позволили иностранным инвесторам купить существенную долю своих акций.

"Morning Star" еще в недавнем прошлом - газета Коммунистической партии Великобритании. В посткоммунистическом мире ей приходится бороться за читателей: только их средства могут поддержать тираж этой газеты, составляющий приблизительно сто тысяч экземпляров. В новой политической среде 1990-х годов, без субсидий Коммунистической партии Советского Союза, остается неопределенным, насколько длительным будет ее существование.

1980-е и начало 1990-х годов были периодом развития региональной прессы, особенно рынка небольших, "общинных" газет, газет местного сообщества, полностью финансируемых за счет рекламных доходов - "freesheets" (буквально - "горячие новости"). Сегодня существует множество компаний, издающих сотни таких газет во всех уголках страны. Главной функцией они полагают рекламу местного бизнеса и услуг, но это не мешает им отслеживать местные новости, привлекая внимание потенциальных читателей.

В дополнение к "freesheets", конечно, имеются сотни подписных газет, издаваемых за пределами Лондона. Достаточно большой тираж у шотландских изданий, таких как "Daily Record", "Sunday Mail", "Herald" и "Scotsman". Меньшим тиражом обладают издания, целенаправленно предназначенные для аудитории маленьких городов и сельских общин. При этом надо иметь в виду, что для шотландцев, конечно, эти газеты не региональные, а национальные, так же как "Wales on Sunday" для жителей Уэльса или "Belfast Telegfaph" для североирландцев.

Так же как в случае с национальной прессой, собственность и контроль над региональной газетной индустрией Великобритании сконцентрированы в руках небольшого числа компаний. Важнейшие среди них - "Thomson Regional Newspapers" ("TRN"), "Reed Regional Newspapers" ("RRN"), "Yellow Advertiser Group", "East Midlands Allied Press" ("EMAR") и "Westminster Press". К ним присоединяются и некоторые национальные собственники, такие как "Associated Newspapers", "United Newspapers", "Guardian and Manchester Evening News group".

1950-е годы . Тенденции: а) расширение медиавладения до слияния медиаконцернов с другими индустриями (первый этап конгломерации); б) территориальное расширение холдингов на колонии и доминионы; в) первые общественные дебаты по поводу концентрации прессы; г) сращение медиавладения с властными институтами через пресс-баронов (лорд Бивербрук принимает участие в формировании комитетов пропаганды во время войны; традиция сохраняется).

1960-е годы . Тенденции: а) рассмотрение проблемы концентрациии на уровне парламента (парламентская комиссия); б) выход концернов на международную (европейскую) арену, то есть начало горизонтального расширения британских медиаконцернов и их превращение в медиаТНК; в) с конца 1960-х – тенденция кроссмедиавладения (печать и аудиовизуальные СМИ). Крупнейшая в мире медиаимперия – концерн «ИПК» – принадлежит сэру Сесилу Кингу, племяннику лорда Нортклиффа. На сцену выходит медиавладелец Рой Томсон; в конце 1960-х – австралиец Руперт Мердок.

Рубеж 1960-70-х характеризуется конкуренцией кроссмедийных холдингов «Ассошиэйтед Ньюспейперз» (группа владельцев) и ИПК, который перешел в собственность Томсона. Сильны тенденции конгломерирования в СМИ (слияние «ИПК» и бумажного концерна « Рид Интернешнл»), развития международного корпорирования.

1970-е годы. Первое место занимает «ИПК» Роя Томсона, и его работа отражает все тенденции того времени. Происходит рост империи Мердока; на арене появляется канадец Роберт Максвелл. Происходит резкое сокращение количества газет в стране.

1980-е годы. Руперт Мердок ведет «ценовые войны» против Роберта Максвелла, выкупая крупные британские издания. Магнаты в Лондоне и регионах борются с бастующими работниками медиаиндустрии, и в середине 1980-х Мердок проводит «революцию Уоппинга» и перевозит редакции в новые районы города. Рынок прессы приобретает современный вид. Растет влияние ТНК на газетный бизнес. Британские медиавладельцы начинают выход на рынки Восточной Европы.

1990-е годы. После гибели Максвелла в 1992 году Мердок остается главной силой на газетном рынке страны. Он владеет более чем 30% тиража прессы общенационального охвата, включая крупнейшие таблоиды и флагманы качественной прессы. Попытки богатых иностранцев (включая Мохаммеда аль-Файеда) проникнуть на журнальный рынок неудачны.

В 2000-е годы ситуация в медиавладении, включая рынок печати, складывается так: в национальной (лондонской) прессе царит Мердок и компании, владеющие «зонтичными» конгломератами изданий. В региональной прессе действуют около 20 крупных компаний, из которых ведущими являются «United News and Media», «Guardian Media Group», «Pearson», «Northcliffe Newspapers».

Таблица 1. Кроссмедиальное владение на медиарынке Британии в 1990-е-2000-е годы

Источник: Watts D. The Mass Media: Political Communication in Britain Today. Sheffield: Hallam University, 2000. P. 35. Цит. по: Бодрунова С.С.

<== Предишна лекция | На следващата лекция ==>
| Печат UK през втората половина на XX век: монополизиране и концентрацията

; Дата: 03.01.2014; ; Прегледи: 685; Нарушаването на авторските права? ;


Ние ценим Вашето мнение! Беше ли полезна публикуван материал? Да | не



ТЪРСЕНЕ:


Вижте също:



ailback.ru - Studopediya (2013 - 2017) на година. Тя не е автор на материали, и дава на студентите с безплатно образование и използва! Най-новото допълнение , Al IP: 66.102.9.26
Page генерирана за: 0.126 сек.