КАТЕГОРИИ:


Астрономия- (809) Биология- (7483) Биотехнологии- (1457) Военное дело- (14632) Высокие технологии- (1363) География- (913) Геология- (1438) Государство- (451) Демография- (1065) Дом- (47672) Журналистика и СМИ- (912) Изобретательство- (14524) Иностранные языки- (4268) Информатика- (17799) Искусство- (1338) История- (13644) Компьютеры- (11121) Косметика- (55) Кулинария- (373) Культура- (8427) Лингвистика- (374) Литература- (1642) Маркетинг- (23702) Математика- (16968) Машиностроение- (1700) Медицина- (12668) Менеджмент- (24684) Механика- (15423) Науковедение- (506) Образование- (11852) Охрана труда- (3308) Педагогика- (5571) П Arhitektura- (3434) Astronomiya- (809) Biologiya- (7483) Biotehnologii- (1457) Военно дело (14632) Висока технологиите (1363) Geografiya- (913) Geologiya- (1438) на държавата (451) Demografiya- ( 1065) Къщи- (47672) журналистика и SMI- (912) Izobretatelstvo- (14524) на външните >(4268) Informatika- (17799) Iskusstvo- (1338) История- (13644) Компютри- (11121) Kosmetika- (55) Kulinariya- (373) култура (8427) Lingvistika- (374) Literatura- (1642) маркетинг-(23,702) Matematika- (16,968) инженерно (1700) медицина-(12,668) Management- (24,684) Mehanika- (15423) Naukovedenie- (506) образование-(11,852) защита truda- (3308) Pedagogika- (5571) п Политика- (7869) Право- (5454) Приборостроение- (1369) Программирование- (2801) Производство- (97182) Промышленность- (8706) Психология- (18388) Религия- (3217) Связь- (10668) Сельское хозяйство- (299) Социология- (6455) Спорт- (42831) Строительство- (4793) Торговля- (5050) Транспорт- (2929) Туризм- (1568) Физика- (3942) Философия- (17015) Финансы- (26596) Химия- (22929) Экология- (12095) Экономика- (9961) Электроника- (8441) Электротехника- (4623) Энергетика- (12629) Юриспруденция- (1492) Ядерная техника- (1748) oligrafiya- (1312) Politika- (7869) Лево- (5454) Priborostroenie- (1369) Programmirovanie- (2801) производствено (97182) от промишлеността (8706) Psihologiya- (18,388) Religiya- (3217) с комуникацията (10668) Agriculture- (299) Sotsiologiya- (6455) спортно-(42,831) Изграждане, (4793) Torgovlya- (5050) превозът (2929) Turizm- (1568) физик (3942) Filosofiya- (17015) Finansy- (26596 ) химия (22929) Ekologiya- (12095) Ekonomika- (9961) Telephones- (8441) Elektrotehnika- (4623) Мощност инженерно (12629) Yurisprudentsiya- (1492) ядрена technics- (1748)

Як kategorіya Suchasnyj derzhavoznavstva 2 страница




Sogodnі nalіchuєtsya bіlshe 30 viznachen ponyattya "mіstseve samovryaduvannya". Uzagalnivshi їh може vidіliti три osnovnі napryamki в Yogo traktuvannі: Yurydychna, admіnіstrativno-ин-ravlіnsky че polіtologіchny. Nayavnіst като rіznih концепция циален pіdhodіv да rozumіnnya mіstsevogo samovryaduvannya принцип pov'yazana неяснота на тази природа rozumіnnyam dzherela

1 Бондар Н. S. гражданите и публичните органи: конституционна осигуряват
на правата и свободите на местното самоуправление [Текст]: [Proc. Guide] / N. S. Bon
Дар. - М .: Городец, 2004 - С. 68.

2 Yatsunska OO Svіtovy dosvіd mіstsevogo samovryaduvannya че перспективата
Yogo іnstitutsіonalno-система vtіlennya в Ukraїnі: Abstract. Dis. на zdobuttya
Науките, етап кандидат. polіt. Науките: спец. 23.00.02 "Polіtichnі іnstituti и процес" /
OO Yatsunska. - Odessa, 2001 - П. 3.


Глава 3. Ставайки rozvitok самата mіstsevogo vryaduvannya в Ukraїnі

Влади, як zdіysnyuєtsya teritorіalnimi kolektiva gromadyan първите тела SSMSC obirayut смрад, че RX vzaєmodієyu на органи на правомощията Gnoї Влади.

===== §2. Правна природа Suchasnyj teorіy mіstsevogo samovryaduvannya

Naybіlsh poshirenimi Je три kontseptsії rozvitku mіstsevogo samovryaduvannya: gromadіvska, derzhavnitska, munіtsipalnogo направя alіzmu.

Grolshdіvst teorіya mіstsevogo samovryaduvannya Scho zamіnila teorіyu vіlnoї Gromada, Була zapochatkovana практика derzhavot-Ворен САЩ. Prihilniki gromadіvskoї teorії mіstsevogo samovryaduvannya vvazhayut:

• pervinnі sub'єkti mіstsevogo samovryaduvannya - Gromada Je samostіynim Jerel takoї publіchnoї Влади, як не nalezhit правомощия и Je samostіynoyu "munіtsipalnoyu"!

• Правото на mіstseve samovryaduvannya Je nevіd'єmnim ОД samoї колос и сила да tіlki Yogo viznaє че garantuє;

• mіstseve samovryaduvannya mozhlive Lachey на rіvnі население punktіv, повече tіlki има цепка zbereglisya Minds за vіdtvorennya общности. Schodo іnshih rіvnіv admіnіstrativno-teritorіalnogo podіlu, има mіstseve samovryaduvannya mozhlive Lachey са formі тях (asotsіatsіy) dobrovіl-ob'єdnan;

• mіstseve samovryaduvannya, Yogo іnstitutsії труд virіshuvati tіlki мощност mіstsevogo ценности и zdіysnennya povnovazhen царува! Влади Got pokladatisya на mіstsevі орга-членка VJ konavchoї Влади. В rozv'yazannі ценности мощност mіstsevogo орга mіstsevogo samovryaduvannya труд dіyati принципа на "е разрешено всичко, Scho не zaboroneno право."

Zgіdno на gromadіvskoyu teorієyu mіstseve samovryaduvannya Rose-glyadaєtsya як форма samostіyna publіchnoї Влади, sub'єktom yakoї Je teritorіalny kolektiv - yelement Gromadyanska suspіlstva "як една от формите явна gromadskoї іnіtsіativi Scho spriyaє mіnіmі-

1 Fritskiy О. Е. Konstitutsіyne полето на Украйна [текст]: [pіdruchnik] / О. Fritsky. - K .: Yurіnkom-INTER, 2002 - С. 515.




Munіtsipalne десен Ukraіni

zatsії rolі власт в rozv'yazannі проблеми mіstsevih. Naukovtsі, SSMSC pіdtrimuyut gromadіvsku teorіyu mіstsevogo samovryaduvannya категорично zaperechuyut Управляващ природата Влади teritorіalnis общности. Mіstseve samovryaduvannya, Yogo власти правят Je skladovok "Частейн суверенна mehanіzmu". Nіmetsky учения 3. Balleys nagoloshuє Scho munіtsipalіteti Je peredusіm естествен кор-тивна odinitsyami и їh avtonomnіst viplivaє не stіlki на де rzhavnoї Влади, skіlki іz suverenіtetu хора, Yaky Имаш povazhati Xia ия zabezpechuvatisya правомощия на praktitsі 2.

OV Батанов uvazhaє Scho mіstseve samovryaduvannya - Цзе-суверенен от природата за samostіyna му форма zdіysnennya хора svoєї Влади, tobto publіchna Влад teritorіalnoї огромни. Yogo в Dumka, Конституцията на Украйна дясното pіdnosit teritorіalnoї Gromada на mіstseve samovryaduvannya на rіven nevіd'єmnogo естествени права mіstsevogo население samostіyno virіshuvati мощност mіstsevogo стойности площад външен диаметър управляващи структури в браздите на-konіv, vlasnoї fіnansovo-ekonomіchnoї БАЗИ zgіdno Zi svoїmi іntere сам. Pid естествено право teritorіalnoї Gromada vіn rozumіє sukupnіst (комплекс) права zhitelіv Pevnyi население punktіv по-danih їm ОД Бога (Nature), както и за свещеното аз nevіdchuzhuvanih ги OD. Същите да вземат естествено право не депозити OD законни davchogo viznannya чи правомощия neviznannya Yogo, якове за взаимопомощ правни zahodіv Lishe vporyadkovuє, zovnіshno oformlyuє самостоятелно vryadnu aktivnіst teritorіalnih общности, не vstanovlyuyuchi TP. Противниците navpaki, stverdzhuyut Scho в gromadіvskіy kontsepschї mіstseve samovryaduvannya postaє shvidshe в formі добро, бира гной-тихо deklaratsіy, nіzh як наистина nayavny sotsіalny феномен 4.

1 Kutafin OE Общински закон на Руската федерация [Текст]:
Упътване / ОЕ Kutafin, В. I. Fadeev. - Москва: Адвокат, 1997. - С. 88.

2 Черкасов AI Сравнителна местното самоуправление: теория и практика
[Текст] / AI Черкасов. - М .: Издателство. група "форум инфра-М", 1998 - П. 20.

3 Батанов OV Deyakі teoretichnі Проблеми spіvvіdnoshennya mіstsevogo самата
vryaduvannya държава, която Влади / OV Батанов // Chasopis Kiїvskogo unіversite-
на закона. -2002. -№ 2. - С 21.

4 Bazhinov MA гражданско общество и местното самоуправление: Опит
концептуален анализ / MA Bazhinov // ДВ Mosk. Унив. - Ser. 12: Според
спадаща наука. - 2002 г. - № 4. - стр 87.


Глава 3. Stanovpennya и rozvitok mіstsevogo samovryaduvannya в Ukraїnі

Derzhavnitska teorіya mіstsevogo saiovryaduvannya Була zapochat-изкована в Magdeburzkomu pravі ия ogrimala naybіlshe poshirennya в Єvropі. Osnovnі її позиция Boule rozroblenі nіmetskimi VChE тях, че L. P. Stein Рудолф фон Gneist. В osnovі tsієїteorії Je:

• іdeya detsentralіzatsії Частейн членка Влади, її devolyutsії на rіventeritorіalnih spіlnot gromadyan (обеми, Comun, тер-torіalnih kolektivіv) и тихо іnstitutsіy, SSMSC смрад obirayut;

• Pevnyi правни, organіzatsіyna че fіnansova avtonomіya Местоположение юг-samovryaduvannya че Yogo іnstitutsіy schodo Централна че mіs-tsevih іnstitutsіy derzhavnoїvladi;

• mіstseve samovryaduvannya як zasіb zdіysnennya царува забавно-ktsіy за взаимопомощ-суверенна за неговата sub'єktіv Sutta (Местоположение-Vågå население, което Yogo іnstitutsіy);

• организации mіstsevogo samovryaduvannya dіyut принципа "разрешено тези Scho peredbacheno закон."

Derzhavnitska teorіya vihodit іz на Scho mіstseve samovryaduvannya, на ред іz teritorіalnoyu avtonomієyu, Je odnієyu форми на де tsentralіzatsіїderzhavnoї Влади на rіvnі teritorіalnih kolektivіv и pravozdatnіst ostannіh на samostіyny rozglyad mіstsevih мощност traktuєtsya її prihilnikami як ТАКА, Scho като viklyuchno ОД правомощия. Zvіdsi - mіstseve samovryaduvannya viznaєtsya ги як rіz-novid членка Влади.

На Dumka KF Sheremeta "mіstseve samovryaduvannya - це spravzhnє detsentralіzovane Управляващ upravlіnnya" 1. INSHI pravniki nazivayut Yogo іnstitutom demokratichnoї мощност 2. Primіrom, G. М. Chebotarov uvazhaє Scho Vlad organіv mіstsevogo samovryaduvannya за неговата по природа и не Mauger Бути іnshoyu, nіzh Управляващ 3. Suchasnyj shvedsky учения S. Montіn nagoloshuє Scho и

1 Шеремет KF Актуални въпроси на формиране на местното самоуправление
Леня в Руската федерация (на "кръгла маса") / KF Шеремет // членка
и правото. - 1997 -№ 5.-S. 33.

2 Voronov М.Р. хранене vzaєmozv'yazku mіstsevih радва на їh vikonavchimi орга
нас / MP Воронов, К. Je Solyannіk // Управляващ budіvnitstvo че mіstseve Сомавия
ryaduvannya: ST. Науките. AVE -. 2003 - № 5. - стр 54.

3 Chebotarev G. N. развитие на конституционните основите на местната
Ния: [текст] / GN Chebotarev. - Тюмен: Издателска къща на Тюмен-членка. Univ., 1995

С 85.


Munіtsipalne десен Украйна

Виж konstitutsії че zagalnoї ієrarhії polіtichnih іnstituta, munіtsipalіteti - це Chastina членка admіnіstratsії и mіstsevomu samovryaduvannyu Yogo kompetentsіya nadaєtsya Парламентът всъщност аз pіdsumku vono zdіysnyuє "delegovanu Управляващ Влад" 1. Една rіdnіst държава, която munіtsipalnoї Влади, як обикновено vbachayut в Pevnyi zagalnih Намерете ни: (а) chіtko virazhenomu іnstitutsіalіzo-vanomu harakterі, (б) nayavnostі spetsifіchnogo aparata zdіysnennya Влади, (в) zagalnostі, (ж) unіversalnostі, (д) ​​vstanovlennі тата zborі podatkіv.

На Dumka В. И. Bordenyuka, Влад organіv mіstsevogo samovryadu-vannya Je pohіdnoyu ОД Влади членка вместо ОД vigadanoї munіtsi-palnoї. Vodnochase не vіn zaperechuє ия іsnuvannya Влади, dzhereloi yakoї Je teritorіalna маса, Ale в danomu razі ії Влад на vіdmіnu ОД Влади ob'єdnan gromadyan, transformuєtsya в sutі в правомощията-2 и.

Nedolіki derzhavnitskoї teorії polyagayut в zanizhennі rolі іnіtsіativi население utiskuvannі демократично printsipіv uchastі gromadyan в rozv'yazannі проблеми mіstsevogo стойност в действителност Scho PID сложи sumnіv zdatnіst suspіlstva да samoorganіzatsії че samovryaduvannya \ Chinne zakonodavstvo Украйна nastіlki су perechlive ия neposlіdovne Scho prihilniki vsіh kontseptsіy труд zmogu posilatisya на vіdpovіdnі норма за pіdtverdzhennya правилно ^ svoїh pozitsіy. Posilennya tendentsії poєdnannya с правен статут regulyuvannі mіstsevogo samovryaduvannya gromadіvskoї ия derzhavnitskoї kontseptsіy в sutі, е резултат от realіzatsії zakonodavtsem namagannya zakrіpiti zagalnosotsіalnu (gromadіvs-ку) tsіnnіst tsogo іnstitutu Шляков не samousvіdomlennya първите самостоятелно organіzatsії teritorіalnih общности и admіnіstruvannya правомощия.

1 Черкасов AI Сравнителна местното самоуправление: теория и практика:
[Текст] / A. Черкасов; Институт за държавата и Рос прав. Акад. Науките. - М .: Издателство. къща
"Форум" инфра-M, 1998 - С. 20.

2 Bordenyuk V. Deyakі аспекти spіvvіdnoshennya mіstsevogo samovryaduvannya,
Правомощия I Gromadyanska suspіlstva в Ukraїnі / V. Bordenyuk // Закона на Украйна.
-2001.-№2.-C. 26.

3 Bazhinov MA гражданско общество и местното самоуправление: Опит
концептуален анализ / MA Bazhinov // ДВ МГУ. - Ser. 12: Politi
кал наука. - 2002 г. - № 4. - стр 87.


Gpava 3. Да станеш rozvitok mіstsevogo samovryaduvannya в Ukraїnі

Когато tsomu тук vіdіgrali неговата роля не е да чистота pragnennya vtі-lennya theoreticity іdey аз konstruktsіy и Bazhannya shvidshe vіdіyti ОД най-старите форми на суверенна upravlіnnya на mіstsyah, конкурират opіr превръща форми novih аз zabezpechiti pravovі garantії nezvorot-nostі їh са одобрени, 1. На Dumka НА Fritskogo в Ukraїnі за-provadzheno derzhavnitsku kontseptsіyu mіstsevogo samovryaduvannya іz zalishkami radyanskoї modelі Scho на praktitsі oznachaє bezpose-rednє vtruchannya в dіyalnіst organіv и Posadov osіb mіstsevogo samovryaduvannya vikonavchoї Влади osobі mіstsevih управляващи ал-mіnіstratsіy 2.

Rozglyad mіstsevogo samovryaduvannya Lishe як ФОРМИ detsentralі-zatsії vikonavchoї Влади factically vipuskaє Z uwagi Cheema правна aspektіv тези doslіdzhennya. Zaperechuєtsya podіl publіchnoі "Влади на Управляващ аз munіtsipalnu (Vlad teritorіalnoї Gromada), по-yavnіst mіstsevih (локално) іnteresіv teritorіalnih общности, SSMSC mozhut superechiti іnteresam сили, които okremoї сферична mіstsevo ия samovryaduvannya, як vіdmіnna ОД сферична суверенна upravlіnnya. Институция mіstsevogo samovryaduvannya Lishe да mіstsevogo rіvnya суверенна upravlіnnya suttєvo zvuzhuє спектър analіzu минути doslіdzhennya sutnostі mіstsevogo samovryaduvannya, як един от фундаментално printsipіv konstitutsіynogo гриза як іnstitutu Gromadyanska suspіlstva, як odnієї форми narodovladdya, як фондация suchas-noї fіlosofії Lyudin, як bagatofannogo suspіlnogo, sotsіalno-polіtichnogo че sotsіalno правно явление.

Pevnyi modifіkatsієyu gromadіvskoї че derzhavnitskoї teorіy mіstsevogo samovryaduvannya Je gromadіvsko Sovereign teorіya ABO Е teorіya munіtsipalnogo dualіzmu. Цзе dosit-широк teorіya в svі-tovіy lіteraturі, як аз май prihilnikіv Ukraїnі. Vіdpovіdno до голяма postulatіv tsієї teorії:

• іnstitutsії mіstsevogo samovryaduvannya Je Квадратни ОД правомощия Lachey в сото Gromadska надясно, нагоре yakih мощност bayduzha, докато sferі polіtichnіy rozglyadayutsya як смрад іnstitutsії сили, Scho vikonuyut її funktsії че povnovazhennya;

1 Василев В. И. Местната власт [Текст]: проучвания. и научен и практически. за
sobie / V. I. Василев. - М .: Yurinformtsentr, 1999 - С. 20.

2 Fritskiy О. Е. Konstitutsіyne полето на Украйна [текст]: [pіdruchnik] /
О. Fritsky. К. : Yurіnkom-INTER, 2002. C. 521.


Munіtsipalne десен Украйна

• Ti прав, SSMSC povinnі zdіysnyuvati іnstitutsії mіstsevogo SA-movryaduvannya, труд takozh podіlyatisya да "vlasnі", че "delego-vanі";

• да има zdіysnennі Vlasna лит организации mіstsevogo samovryaduvan-Nya труд dіyati площад че samostіyno на редки Управляващ organіv, dotrimuyuchis Lishe zakonіv;

• Е в vikonannі delegovanih povnovazhen орга mіstsevogo samovryaduvannya dіyut PID контрол, която admіnіstrativnoyu opіkoyu vіdpovіdnih Управляващ organіv;

• poєdnannya в osobі organіv mіstsevogo samovryaduvannya функции mіstsevogo samovryaduvannya на funktsіyami суверенна upravlіn-Nya на mіstsyah viznachaєtsya "podvіynoyu" АВО "dvoєdinoyu" polіti-към-правен характер mіstsevogo samovryaduvannya.

Teorіya munіtsipalnogo dualіzmu (gromadіvsko-derzhavnitska) aktsentuє uwagi на podvіynіy prirodі Влади mіstsevogo samovryaduvannya. Prihilniki tsієї kontseptsії vvazhayut Scho mіstseve samovryaduvannya е образувала ОД правомощия на Lishe rozv'yazannі Шуто gospodarskih Gromadska аз Код, а в polіtichnіy sferі vono рози-glyadaєtsya як правомощия агент Scho vikonuє derzhavnі funktsії. На їh Dumka, синтеза на първата суверенна-суверен в mіstsevomu самостоятелно въртене-duvannі znachuschy за suspіlstva. Zavdyaki poєdnannyu Tsikh dvoh засади virіshuyutsya nayvazhlivіshі Gromadska-derzhavnі zavdannya: (а) usuvaєtsya rozdvoєnnya Влади, як ще се продава само за polіtichnoї nestabіlnostі ия облекчаване сили, които її іnstshutіv; (B) мишена-yutsya mozhlivostі за uchastі хора upravlіnnі справят susshlstva ия правомощия Scho pіdnosit културно правна rіven gromadyan аз ги vihovuє pochuttya povagi да zakonіv; (С) lіkvіduєtsya RPPOs mіzh suspіlstvom и сили; (G) dosyagaєtsya обединена мета - zbere zhennya-тото правомощия zmіtsnennya suspіlstva на osnovі демократичен іnstitutіv; (Е) Мощност Mauger поддържа vivchati нагоре изискват население mіstsevі Spravi ия uhvalyuvati rіshennya Scho vіdpovіdayut іnteresam хора; (Г) narodzhuєtsya spіlny shteres gromadyan и DERZHAVNAYA organіv, sutnіst yakogo polyagaє в pobudovі Zhittya, gіdnogo kozhnoї Lyudin минути susshlstva в tsіlomu и upravlіnnya suspіlstvom на въртене-novі uzgodzhenih Закона за разумно pererostaє в єdiny CREATIVE protses 1.

1 Пазачът NV Общински Закон Русия [Текст]: учебник / NV Postovoy. - Москва: The New адвокат 1998 г. - П. 20-21.


Глава 3. Да станеш, така че rozvitok mіstsevogo samovryaduvannya в Ukraїnі

MO Bazhinov proponuє mіstseve samovryaduvannya іdentifіku-рамките на VÁTI на о-Perche, як naynizhchy rіven членка Влади, yurndichno vіdmezhovany ОД іnshih eshelonіv Влади и metoyu nadannya Йому samostіynostі ия ширина mozhlivostey-малката в конкретен Minds аз често spetsifіchnih munіtsipalnih utvoren, с други думи, як іnstitut Gromadyanska suspіlstva, sposіb samoorganіzatsії население. Klyuchovim Je slovospoluchennya "samostіyna dіyalnіst" oskіlki vladnі povnovazhennya в tsomu razі vtorinnі за mіstsevogo samovryaduvannya, главоболие metoyu yakogo Je realіzatsіya (zdіysnennya) funktsіy Gromadyanska suspіlstva. В sukupnostі tsі DVI Stora не mіstsevogo samovryaduvannya stanovlyat "граница Smuha" в сътрудничество tsіumі, poklikanurozv'yazuvati zavdannya pravilnoї strukturizatsії ия optimalnoї vzaєmodії правомощия аз Gromadyanska suspіlstva ". Podіbnoyu Je pozitsіya В. В. Kravchenka ия MV Pіttsika, SSMSC акцент-Yut uwagi на znachennі mіstsevogo samovryaduvannya в mehanіzmі социална upravlіnnya аз Yogo на podvіynіy prirodі, от една страна, якове ФОРМИ publіchnoї Влади (в sistemі mіstsevogo samovryaduvannya mozhut vidavatisya zagalnoobov "yazkovі rіshennya, vikonannya yakih zabezpechuєtsya primusovoyu силови правомощия) и от друга страна, по - як іns-titut Gromadyanska suspіlstva 2.

Plyuralіzm teorіy, kontseptsіy, доктрини, учения, Scho utverdivsya в nautsі, znayshov svoє vіdpovіdne vіdobrazhennya ия в pіdhodah да rozumіnnya mіstsevogo samovryaduvannya, ако Yogo sutnіst, zmіst I ФОРМИ realіzatsії viznachayutsya в rіznomu. 3 След като разгледате тези Scho rozv'yazannya bagatoh sotsіalno-ekonomіchnih проблеми pov'yazanih іz pіdvischennyam zhittєvogo rіvnya населението zabezpechennyam права и свободи gromadyan, napovnennyam їh недвижими zmіstom, mozhlive Lishe умове в реално-ти efektivnosti mіstsevogo samovryaduvannya, vazhlive стойности могат analіz viznachen Scho proponuyutsya су chasnoe правна NAUKOVO lіteraturoyu 3.

"Bazhinov MA Гражданското общество и местната власт: опит на концептуален анализ / MA Bazhinov // Вестник Mosk. Унив. - Ser. 12: Политически науки. - 2002 г. - № 4. - стр 88.

2 Кравченко VV Munіtsipalne десен Ukra'shi [Текст]: navch. posіb. /
В. В. Кравченко, MV Pіttsik. - K .: Atіka, 2003 - С. 73.

3 Воронов NP концепция и база на местно и регионално самоуправление
Ния / NP Воронов, SV Boldyrev // правни проблеми: тична. между-


Munіtsipalne десен Украйна

Krіm vischenazvanih, dosit poshirenimi Je-ти INSHI kontseptsії organіzatsії Влади на mіstsyah "polіtichna" teorіya samovryaduvannya "teorіya dvrzhavi zagalnogo Dobrobut", "kontseptsіya pozapolі-ADIC mіstsevogo samovryaduvannya", "teorіya общинското съфинансиране tsіalіzmu". Zagalom същото sogodnі в bagatoh демократичен kraїnah (Іtalіya, Zittau, Norvegіya) dosit poshirenimi Je Погледнете mіstseve samovryaduvannya як на tsіlkovito автономна сфери Местоположение-Vågå upravlіnnya.

===== §3. Правна polіtika в sferі mіstsevogo samovryaduvannya

Odnієyu на klyuchovih проблеми Suchasnyj etapі suspіlnogo rozvitku viznachennya Даже аз vprovadzhennya в Zhittya pravovoї polіtiki в sferі mіstsevogo samovryaduvannya. Проблемите pravovoї polіti-ки ostannіm часа doslіdzhuyutsya активно в naukovіy lіteraturі ".

domstv. научен. колекция. - 1993 - Vol. 28. - П. 43-47; Kornієnko М. Derzhavna Vlad и mіstseve samovryaduvannya / М. Kornієnko // Ukraїnske полето. - 1995 - № 1.

- П. 68-77; Kuybіda V. Ponyattya mіstsevogo samovryaduvannya в Ukraїnі / V. Kuybіda, в Chushenko // Право Ukra'shi. - 1998 - № 5. - стр 17-21; StrіhaM. Местоположение остров samovryaduvannya в Ukraїnі / М. Strіha // Ukraїnske дума. - 1996 - 7 лист.

- П. 2-4; Yasyunas VA Основи на местното самоуправление: Учебник. Ръководство / VA Yasyunas. - М .: Os-89, 1998 - П. 11-19; Карлов А. А. Образуване на институт на местното самоуправление [Текст] / А. А. Карлов. - K .: Vishcha училище, 1993 - С. 38; Ore Н. И. Samovryaduvannya як dinamіchny suspіlno-polіtichny тя Управляващ правна іnstitut / NA I. руда // правна сила. - 1992 г. - Vip. 2-3.

- П. 136; Tatsіy VY Mіstseve samovryaduvannya в sistemі mіstsevoї Влади Ukra'shi /

Б. Ya Tatsіy Aktualnі // Проблеми на суверенна upravlіnnya: zbіrnik Ukr. Акад.
Имайте. контрол. в Prezidentovі Ukra'shi (Наг. fіlіya). - 2001 - № 1. - стр 31-39.

"Алексеев SS Основи на правна политика в Русия: лекции /

С Alekseev. - М., 1995; Коробова А. П. неяснота около понятието "правен
Политика "/ A. P. Коробова // Право. - 1999 - № 4; Малко A. V. минуси
титуционно-правовая политика современной России: проблемы и пути решения /
А. В. Малько // Право и политика. - 2001. - № 6; Панов М. Правова політика
як універсальний феномен соціального буття / М. Панов, Л. Герасіна // Право
Укра'ши. - 2001. - № 8; Малько А. В. Правовая политика современной России:


Г, ава 3. Становления а розвитж місцевого самоврядування в Україні

Лравову політикуглумачать як сусупність правових ідей, настанов, принципів, цілей, завдань, пріориіетів, правових засобів, спрямова-них на забезпечення оптимальнш умов розвитку й функціонуван-ш суспільних відносин 1 , як цілешрямовану діяльність держави зі створення ефективного механізму правового регулювання, результативному використанню юридичних засобів для досягнення цілей, поставлених у відповідній сфері суспільних відносин 2 . Уважаемо, що таке розуміння цієї правової категорії є дещо неповним. Право-ва політика — це науково обґрунтована, послідовна й комплексна діяльність усієї системи органів публічної влади (органів держави йорганів місцевого самоврядування), об'єднань громадян зі створення ефективного механізму правового регулювання суспільних вщносин, розвитку конституціоналізму в Україні.

Правна polіtika в sferі mіstsevogo samovryaduvannya skladaєt-Ся в главната на rozrobki аз vtіlennya в Zhittya Yurydychna іdey концептуален характер на приемане на, vdoskonalennya ия realіzatsії vіdpovіdnih правни норми Konsgitutsії ия zakonіv Украйна. В slіdzhuvanіy предварително контакт tsarinі спечели poklikat stvoriti Minds за самостоятелно organіzatsії населението в някои vipadkah obmezhuyuchi stihіynіst и іnshih - zaohochuyuchi ия pіdtrimuyuchi pevnі napryamki dіyalnostі gromadyan. Правна polіtika legіtimіzuє система prіoritetіv mіs-tsevogo samovryaduvannya, orієntuє орга правомощия ия орга-Местоположение Vågå samovryaduvannya относно правата Zahist I Закони іnteresіv Lyudin, optimіzatsіyu правна reglamentuvannya protsesіv samoorganіza-

цели и средства / А. В. Малко, KV Шундиков // държава и право. - 2001 - № 7; Selіvanov VM прав аз Влад suverennoї Украйна: аспекти metodologіchnі: monografіya / VM Selіvanov. - К .: Іn Jura, 2002; Руският правна политика: лекционен курс / [изд. NI Matuzova и A. V. Малко]. - М., 2003; Рибаков О. Yu. Руската правна политика в областта на защита на правата и свободите на личността / О. Yu. Рибаков. - SPb. : Правен Център Press, 2004; Yu Shemchushenko справи с предизвикателството да formuvannya zakonodavchoї polіtiki в Ukraїnі / Ю Shemchushenko, О. Yushik // Закона на Украйна. - 2005 г. - № 11.

"Шундиков KV правни средства за прилагане на правната политика / КВ Шундиков // Право. - 1997 - № 4. - стр 149.

2 Todyka О. Ю демокрацията в контекста на глобализацията [текст]:.. Monograph / О. Ю Todyka; изд. А. В. Petrishina. - Харков: Право, 2005. C. 197.


Munіtsipalne десен Ukraі'ni

tsії ия samoupravlіnnya teritorіalnih общности. Спечелени Je neobhіdnim skladnikom Process formuvannya povnotsіnnoї че efektivnoї пра-vovoї системи Украйна.

Sutnіst pravovoї polіtiki в mіstsevomu samovryaduvannі VJ yavlyaєtsya в vikoristannі polіtichnoї Влади и metoyu Yurydychna zakrіplennya ия detalіzatsії в chinnomu zakonodavstvі konstitutsіy тях-pripisіv, stvorennya главно умове dotrimannya правата Yurydychna organіzatsіyno аз индивидуалните свободи sotsіalnih група, teritorіalnih общности, pіdtrimka балансират mіzh publіchnoyu аз частната сфера. Уон не vklyuchaє Lishe yakіsne правна regulyuvannya suspіlnih vіdnosin в rozglyaduvanіy sferі и втори nalezhnu realіzatsіyu норма, но-правна pripisіv на praktitsі. Цзе daє pіdstavi за virіznennya doktrinalnogo, pravotvorchogo аз pravorealіzatsіynogo (активисти за човешки права-stosovnogo) napryamku pravovoї polіtiki.

Доктринална napryamok utіlyuєtsya perevazhno в kontseptsіyah аз проекти на нормативни aktіv имат NAUKOVO peredbachennі rozvitku Юрий-dichnih situatsіy. За rozvitku mіstsevogo samovryaduvannya vazhlive стойност Got konstitutsіyna доктрина як nayvazhlivіshy skladnik konstitutsіyno-pravovoї polіtiki. Aje сама спечели spriyaє rozrob-tsі іdeologії konstitutsіynogo на човека, основните zavdan, funktsіy, printsipіv, formuvannyu novih іnstitutіv права pіdgaluzey, норми, Yurydychna mehanіzmіv, konstruktsіy и takozh udoskonalennyu Мето-dologіchnogo іnstrumentarіyu. В nayzagalnіshomu viglyadі доктрина naukovtsі viznachayut як учения poglyadіv система printsipіv, основни настройки як формула Scho virazhaє polіtichnoї dіyalnostі 1. Учение otrimuє статус ofіtsіynoї чрез viznannya ия zakrіplen-Nya її позиция на polіtichnogo характер на политиката на хартия, нормативни-правни актове, rіshennyah organіv членка Влади ия organіv mіstsevogo samovryaduvannya. Виж Rіznomanіtnі активисти-navtsіv човешките права ия kontseptsії Je Nadzvychaina sytuatsia значение за formuvannya MO-delі konstitutsіyno правна regulyuvannya, vdoskonalennya против stitutsіynogo zakonodavstva, optimіzatsії metodologії tlumachennya konstitutsіynih норми и takozh за pravorealіzatsіynogo Процес 2.

1 Dictionnaire sotsіologіchnih polіtologіchnih termіnіv I / [начин:. W. I. Astakhova
Владимир Danilenko, И., А. И. Панов че іn.]. - K .: Vishcha седмици, 1993 - р 32..

2 Малко А. В. Конституционният и правна политика на съвременна Русия:
Проблеми и решения / А. В. Малко // правото и политиката. - 2001 - № 6.


Глава 3. Да станеш rozvitok mіstsevogo samovryaduvannya в Ukraїnі

За Rocky nezalezhnostіstvoreno Pevnyi zakonodavche pіdgruntya робот organіv аз posadoshh osіb mіstsevogo samovryaduvannya. Срещу правен статут reglamengatsіya teritorіalnih общности, як и ranіshe, zalishaєtsya nezadovіlnoyu. В правните актове dosit често BPA-hovuyutsya природата Интереси ия изискват mіstsevogo samovryaduvannya и ЇH bezsistemnіst аз superechlivіst Je seryoznoyu pereshkodoyu вратата за rozvitku tsogo іnstitutu Gromadyanska suspіls-TWA. Брой цифри Правна aktіv, SSMSC regulyuyut vіdnosini в sferі mіstsevogo samovryaduvannya аз SSMSC zatverdzhenі да Konstitutsії на приемане на Украйна, аз не doninі privedenі да vіdpovіdnostі на разпоредби на основния закон. Konstitutsіynі нормата на mіstseve не samovryaduvannya otrimuyut konkretizatsії на rіvnі zakonodav-чжи aktіv. Nezvazhayuchi на zakrіplenu в чл. 92 Konstitutsії Украйна vimogu viznachati Засада mіstsevogo samovryaduvannya "viklyuchno законите на Украйна", в masivі chinnogo zakonodavstva цифрен Частейн stanovlyat pіdzakonnі АСТИ. Zalishaєtsya не rozv'yazanoyu проблем да донесе Украйна да zakonodavstva vіdpovіdnostі на mіzhnarod-но-правни стандарти organіzatsії mіstsevogo samovryaduvannya. Chinne zakonodavstvo formuєtsya PID vplivom rіznih kontseptsіy mіstsevogo samovryaduvannya. За bagatoh zakonіv характеристика Je munіtsipalny paternalіzm и nestvorennya умове за samorealіza-tsії gromadyan чрез uzgodzhene funktsіonuvannya mehanіzmіv samoor-ия ganіzatsії samoupravlіnnya sotsіalnih organіzmіv ".

Vazhlivu роля в vdoskonalennі правна regulyuvannya mіstsevogo samovryaduvannya vіdіgrayut parlamentskі sluhannya Verhovnіy Radі в Украйна ( "Regіonalna polіtika аз mіstseve samovryaduvannya в Ukraїnі: zakonodavchі аспект" ОД 16 kvіtnya 2003 р "права Detsentralіza-tsіya Влади Ukraїnі Rozshirennya mіstsevogo samovryaduvannya.". ОД 12 Zhovtnya 2005 стр.), NAUKOVO-praktichnі konferentsії ия Thematc-ни semіnari. Mіzh забележка bіlshіst іz rekomendatsіy parlamentskih sluhan така че аз не realіzuyutsya Scho Ами преди rekomendatsії konferentsіy, смрадта, як обикновено zalishayutsya Lachey на paperі.

Реформите SSMSC Провадия protyagom ostannogo desyatilіttya в suspіlstvі suprovodzhuvalisya tіlki pogliblennyam protsesіv ОД-storonennya Lyudin ОД Влади, znizhennyam орган на тялото IB pub-

1 Kuybіda VS Principi и Методи dіyalnostі organіv mіstsevogo samovryaduvannya [текст]: monografіya / VS Kuybіda. - K .: AIDP, 2004 - С. 275.


Munіtsipalne десен Ukraіni

lіchnoї Влади ия Dovira да neї население rozrіznenіstyu gromadyans кал, polіtichnih че ekonomіchnih іnteresіv в ukraїnskomu sotsіumі, як bazuєtsya на superechnostyah mіzh fіnansovo-Promyslova трупове polіtichnimi partіyami, olіgarhіchnimi ия admіnіstrativ-но-polіtichnimi ugrupovannyami, SSMSC труд vlasnі regіonalnі ABO galuzevі prіoriteti то активен manіpulyuyut Gromadska Dumka чрез pіdkontrolnі їm zasobi masovoї іnformaschї. Uspіh реформа publіchnoї Влади, як ubachaєtsya, mozhlivy Lachey за Minds комплекс pіdhodu да neї Scho реформи potrebuє rozrobki єdinoї uzgod-zhenoї kontseptsії vprovadzhennya в Zhittya admіnіstrativnoї, Parla-mentskoї, sudovoї, byudzhetnoї, munіtsipalnoї че teritorіalnoї. Kompleksnіst ostannіh peredbachaє zastosuvannya в hodі їh zdіysnennya organіchnoї sukupnostі polіtichnih, organіzatsіynih, ekonomіchnih, іdeologіchnih аз sotsіalno-psihologіchnih metodіv. Udoskonalennya vladnih структури за май provaditisya tіsnogo Uz-godzhennya на reformuvannyam polіtichnoї ия ekonomіchnoї системи и stvorennya іnstitutіv Gromadyanska suspіlstva ".

Mіstseve samovryaduvannya potrebuє всеобхватен и систематичен регулаторна regulyuvannya на troh rіvnyah: а) строителство-tutsіynomu на пари ли vstanovlyuyutsya bazovі Principi ия концептуализъм-tualnі засада; б) zakonodavchomu - konkretizatsіya konstitutsіynih разпоредби и zakrіplennya mіstsevogo samovryaduvannya бази в UK-raїnі, zokrema Yogo системи sub'єktіv, їh funktsіy състояние стоя-novazhen, mehanіzmіv їh realіzatsії, форми, които metodіv їh dіyalnostі; в) локално на пари ли vіdpovіdno да Konstitutsії ия zakonіv Ukraї-ни аз и urahuvannyam іstorichnih, natsіonalno културно traditsіy, sotsіalno-ekonomіchnih аз geografіchnih Особено mіstsevogo Zhittya regulyuєtsya perevazhna bіlshіst suspіlnih vіdnosin mіstsevogo samovryaduvannya.

На konstitutsіynomu rіvnі на metoyu далеч rozvitku mіstsevogo samovryaduvannya potrіbno nevіdkladno virіshiti takі мощност: а) pogliblennya detsentralіzatsії Влади б) zaprovadzhennya Povny-tsіnnogo mіstsevogo samovryaduvannya на regіonalnomu-ти квартал rіvnyah, stvorennya vikonavchih organіv-ти квартал oblasne РА

1 Цветков VV Admіnіstrativna реформа - efektivnіst суверенните съвети, lіnnya / VV Цветков // Chasopis Kiїvskogo unіversitetu право. - 2002 - № 2. В. 13.